کد مطلب: ۲۳۳۲۱۸

میزان خسارت به باغداران هفته آینده مشخص می‌شود

میزان خسارت به باغداران هفته آینده مشخص می‌شود

نائب‌رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: میزان خسارت به باغات میوه در سرمای اخیر هنوز مشخص نیست و باید تا هفته آینده منتظر ماند و با آب شدن برف‌ها و گذشتن جو سرما از مناطق مختلف میزان خسارت مشخص شود.

با کاهش دما در روزهای اخیر و موج بارش‌ها به صورت باران و برف اگرچه شادی برخی از کشاورزان که کشت دیم را انجام می‌دهند به همراه داشت، اما نگرانی‌هایی را برای باغداران به وجود آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درهمین راستا مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در خصوص سرمای اخیر و وضعیت باغات میوه اظهار کرد: مناطق سردسیری کشور اُفت دما تا منفی ۵ درجه و عمده بارش‌ها به صورت برف بوده است که این امر نگرانی‌هایی را برای باغداران ایجاد کرده است.

وی افزود: شکوفه درختان خیلی از مناطق به میوه تبدیل شده بود و درختان میوه‌های پاییزه مانند سیب تازه در حال گل دهی بود که اگر سرما ادامه دار باشد و شدت آن بیشتر شود نگرانی را افزایش می‌دهد.

شادلو در خصوص میزان خسارت به باغات میوه در سرمای اخیر گفت: هنوز نمی‌توان رقم خسارت را برآورد کرد و باید تا هفته آینده منتظر ماند و با آب شدن برف‌ها و گذشتن جو سرما از مناطق مختلف میزان خسارت مشخص شود.

نائب‌رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در ادامه افزود: امیدواریم سرمای اخیر تاثیر زیادی بر روی درختان میوه نداشته باشد لذا اینکه در چند سال گذشته سرما با شدت بیشتر تاثیر به سزایی در میوه دهی درختان نداشته و درختان مقاومت داشتند.

وی عنوان کرد: این سرما به صورت فراگیر تمام استان‌های شمال غرب تا شمال شرقی از جمله تبریز، اردبیل، قزوین، زنجان، کردستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز و تهران را فراگرفته است.

شادلو به تاثیر مثبت بارندگی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر حدود یک ماه ذخیره آبی را برای کشت و زراعت خواهد داشت و کشاورزان با یک ماه تاخیر آبیاری را آغاز خواهند کرد و این بارندگی تاثیر مثبتی در رشد مراتع و گیاهان خواهد داشت که امیدواریم در ماه‌های آینده نیز ادامه دار باشد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.