کد مطلب: ۲۴۲۲۲۴

وزیر صنعت:

میزان رشد تولید محصولات فولادی در ایران ۱۰ برابر دنیا است

میزان رشد تولید محصولات فولادی در ایران ۱۰ برابر دنیا است

وزیر صنعت گفت: خوشبختانه در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ میزان رشد تولید محصولات فولادی در ایران ۱۰ برابر دنیا بوده است.

محمد شریعتمداری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی مجموعه طرح‌های عمرانی و اقتصادی متعددی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صنعت افزود: همچنین دراین سفر قرار است عملیات اجرایی طرح‌های دیگری با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شود.

وزیر صنعت تصریح کرد: طرح‌های آماده افتتاح بیشتر در حوزه صنایع معدنی بوده و در سبزوار و نیشابور دو پروژه مهم در این دو بخش افتتاح خواهد شد که مربوط به فولاد کشور است. با این افتتاح‌ها میزان تولید کنسانتره و فولاد اسفنجی در خراسان رضوی افزوده خواهدشد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به یکی از اهداف بزرگ صنایع معدنی کشور تبدیل شده است. سال گذشته ۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد در منطقه سنگان افتتاح کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در روز دوم سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی یک مرکز بزرگ صنعتی که تولید کننده شیشه در فریمان است با حضور حجت‌الاسلام روحانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر صنعت گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور از ۱۲۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

این یعنی ۸۰ میلیون تن در دولت یازدهم و دوازدهم به ظرفیت این بخش افزوده شده است. رشدی بالغ بر ۴۷ درصد در تولیدات فولادی در چند ماهه اول سال ۲۰۱۸ داشتیم که این رشد در دنیا ۴.۱ درصد است به عبارت دیگر بیش از ۱۰ برابر دنیا دراین بخش کارکرده‌ایم.

شریعتمداری تاکید کرد: برای اینکه کالای با کیفیت داشته باشیم باید نوسازی صنعتی صورت گیرد و در این راستا با همکاری نمایندگان مجلس ۳ هزار میلیارد تومان به نوسازی در واحدهای صنعتی اختصاص پیدا خواهد کرد و به این‌ ترتیب می‌توانیم به تولید کالای قابل رقابتو با کیفیت دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد شرایط اعتباری مناسب برای خرید مطلوب به خریداران کالاهای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد که در این مسیر نیازمند همراهی سیتم بانکی هستیم. امیدواریم نظام بانکی کشور شرایط اعتباری را برای خرید کالا از واحدهای تولیدی فراهم کند.

وزیر صنعت تاکید کرد: همچنین امیدواریم در حوزه فرهنگی هم قدم های خوبی برداشته شود و مردم صبوری کنند تا کیفیت کالاهای داخلی افزایش یابد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.