خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۵۰۹۲

روحانی:

استخراج رمزارز ممنوع است/ درباره تصمیم شورای نگهبان به رهبری نامه نوشته‌ام

استخراج رمزارز ممنوع است/ درباره تصمیم شورای نگهبان به رهبری نامه نوشته‌ام

رئیس‌جمهور گفت: درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته‌ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) هیات دولت گفت: درباره اصل ۱۱۳ قانون اساسی به شورای نگهبان تذکر دادم، اما این شورا هر بار درباره این اصل تذکر می‌دهیم تفسیر خودش را دارد و می‌گوید نمی‌توانید در این زمینه تذکر دهید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما هم از رهبری درخواست و تقاضا کردیم تا اگر ایشان صلاح می‌دانند در این مساله ورود کنند. هر چند آقا کمتر در این زمینه‌ها وارد می‌شوند ولی به هر حال مواردی هم بوده است.

روحانی گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری مسأله بسیار مهمی است و تنها این نیست که ملت فقط به خاطر رئیس قوه مجریه نظر بدهد.

وی تاکید کرد: انتخابات بسیار مهم، نماد آزادی و آگاهی مردم است و مردم باید با آزادی و آگاهی کامل پای صندوق آرا بیایند و ملاک تشخیص مردم است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید مردم ایران را در مذاکرات خارجی نمایندگی کند. اگر خدایی ناکرده در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد و برای مردم مسایل روشنی نباشد آن وقت مصلحت ملی و امنیت و حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟

روحانی بیان کرد: امام راحل همیشه توصیه می‌کردند که میزان رای ملت است و مردم ما را به اینجا رساندند؛ ٩٨ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و چرا باید این ٩٨ کم شود؟ خدا نکند مردم حس کنند و فکر کنند بدون آنها می‌خواهیم تصمیم بگیریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه بر مشارکت حداکثری تاکید داشته و دارند. ایشان تصریح کردند که برای من هدف اول مشارکت حداکثری مردم است.

رئیس‌جمهور گفت: با حرف زدن و مصاحبه کردن مشارکت بالا اتفاق نمی‌افتد بلکه مشارکت بالا لوازمی دارد که باید به آن متعهد باشیم.

وی اضافه کرد: مرحله احراز صلاحیت‌ها به عهده دولت نیست و به عهده نهاد دیگری است که در آن تصمیم می‌گیرند. حالا من نمی‌خواهم به این موضوع وارد شوم که مقدمات تصمیمشان از کجا می‌آید و چگونه تصمیم‌سازی می‌شود چون بحث الان نیست. اما به هر حال این موضوع در اختیار دولت نیست و نهادی مستقل تصمیم می گیرد.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: در موضوع قطعی برق مردم با مشکلاتی مواجه شدند. از یک طرف خشکسالی است و از طرفی بحث استخراج رمز ارزها مطرح است که ۳۰۰ مگاوات به صورت قانونی و دو هزار مگاوات به صورت غیرقانونی انجام می‌شود. به هر حال از امروز دستور این است که تا آخر شهریور استخراج رمز ارز به هر نحوی ممنوع است.

رممنبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ...

    آگه فکر مردم میبودی وضع این نبود خدا ازت نگزره

  • ناشناس

    رمز ارزها در ایران تا شهریور حتی مجاز ممنوع شد?
    اینا تکلیفشون با خودشونم معلوم نیس

  • رضا ت

    خوب کاری کردی نامه نوشتی رسیدگی کن بلکه از گناهانت کم بشه هر چند تو این هشت سال ظلمی که کردی بخشیدنی نیست

  • ناشناس

    کجای کاری آقای روحانی
    رئیس جمهور تنفیذ هم شد

  • ناشناس

    استخراج رمز ارز حروم است برای مردم ایران ولی حلال است برای چینی ها ترک ها و هندیها البته برای آقازاده ها هم حلال است

  • ناشناس

    دیگه نمی تونی نماینده خودت و دولت سوم خودت به پاچه مردم فرو کنی

  • ناشناس

    باسلام.رای من محسن مهرعلیزاده است.بهتر است آقای همتی به نفع آقای مهرعلیزاده کنار برود.رای همه ملت آقای مهرعلیزاده خواهد بود.یک نفر در برابر هفت نفر پیروز آقای مهرعلیزاده خواهد بود‌.آقا محسن مدیری قوی و هوشمند و سخنور است.رای او کامل خواهد بود به حول و قوه الهی.خرمشهرها فتح خواهند شد.باتشکر

    • دین

      اگر اینقدر ابله هستی که هنوز فکر میکنی انتخاباتی وجود دارد واقعا برایت متاسفم

    • ناشناس

      کسی که خواب است می توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده هرگز

  • علي

    اقای روحانی پول مردم و که در بورس بقول وزیرت قرض گرفتی را پس بده

  • زيان ديده بورس

    پول ما رو پس بده

  • احمد

    وقتی میگه ممنوع یعنی مجاز اهلش میفهمند جریان چیه