کد مطلب: ۶۲۶۳۵۱

ماجرای درج نام شهردار روی سنگ یادبود نیما یوشیج

ماجرای درج نام شهردار روی سنگ یادبود نیما یوشیج

سخنگوی شهرداری تهران درخصوص نصب سنگ یادبود برای «نیما یوشیج» و درج نام شهردار تهران بر روی آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر درج نام شهردار تهران روی سنگ جدید مزار نیما یوشیج منتشر شد. اما ماجرای حک‌شدن نام علیرضا زاکانی روی سنگ یادبود شاعر معصر چیست؟

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در گفتگو با ایسنا با اشاره به این اتفاق گفت: پیکر نیما یوشیج تا ابتدای دهه ۷۰ در آرامستان امامزاده عبدالله تهران مدفون بود. بعد از آن به زادگاهش منتقل شد. محلی که نیما یوشیج در آن برای مدتی دفن بود در امامزاده عبدالله نه‌تنها سنگ نداشت، بلکه در سال‌های اخیر به محل رشد گیاهان خودرو تبدیل شد.

عبدالمطهر محمدخانی ادامه داد: همکاران فرهنگی یکی از نواحی شهرداری منطقه ۲۰ برای نکوداشت نام نیما یوشیج سنگ یادبودی برای نصب در محل دفن سابقش در امامزاده عبدالله تهیه کردند. آن‌ها روی این سنگ یادبود بدون هیچ دخل و تصرفی همان متنی که بر روی سنگ قبر اصلی نوشته شده را حک کردند.

یوشیج

درج نام شهردار سیلقه شخصی بود!

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه بر اساس سلیقه و تصمیم فردی یکی از همکاران، نام شهردار تهران نیز روی این سنگ یادبود، نوشته شد. البته این اقدام با تذکر دستیار شهردار تهران بلافاصله اصلاح می‌شود.

محمدخانی خاطرنشان کرد: نه‌تنها نام شهردار تهران دیگر روی این سنگ یادبود نیست، بلکه نحوه نصب و قرارگیری آن نیز اصلاح شد. زیرا کاملا تداعی‌کننده یادبود این شاعر فقید باشد.

وی افزود: با این حال قرار شد تا یک سازه کوچک به عنوان یادبود مرحوم نیما یوشیج طراحی و در همین محل نصب شود.

او درباره اقدام سلیقه‌ای در درج نام شهردار تهران بر این سنگ یادبود تاکید کرد: درج نام شهردار یا اشاره به عنوان بسیجیان، با روح و تفکر بسیجی که فراری از شهرت و به دنبال گمنامی است، در تضاد و برای مدیران شهری در همه بخش‌ها مشخص است که «زاکانی» از این دست رفتارها نه‌تنها استقبال نمی‌کند، بلکه قطعا دستور برخورد با این دست رفتارهای اشتباه را خواهد داد!

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منم از این کارا کردم, لهش میگیم خودشیرینی. اون طفلکی میخواست خودشیرینی کنه شهردار واسش نامه بزنه بتونه رسمی بشه یا کارش راه بیفته. ولی طفلکی خبرگزاری ها نزاشتن

  • ناشناس

    ??