کد مطلب: ۶۳۵۸۳۴

نتیجه مذاکرات وین به کجا رسید؟

نتیجه مذاکرات وین به کجا رسید؟

وزیر امور خارجه گفت: توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه رفتار کند. در واقع نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه رفتار کند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

« با آقای جوزف بورل گفتگوی مفید و سازنده ای داشتم.

تلاش ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه و همراه با تداوم و با ثبات‌قدم رفتار کند.

نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می کند و نه رویکرد یک جانبه! تلاش مشترک نیاز است. این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.»

به نقل از ایرنا ، دو منبع از دو هیأت غیرایرانی در همین پیوند اظهار کردند که این خبر را نمی‌توانند تایید کنند.

شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که رویکرد انقباضی و تغییر مکرر مواضع توسط تیم آمریکایی در روزهای پایانی، رسیدن به توافق را سخت کرده است.

در همین حال، وزیر امور خارجه کشورمان ساعتی پیش در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان ساخت که گفت وگوهای روز پنجشنبه وی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات وین، مفید و سازنده بوده است.

به نوشته امیرعبداللهیان، تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه و همراه با تداوم و با ثبات‌قدم رفتار کند.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می کند و نه رویکرد یک جانبه! تصریح کرد که تلاش مشترک نیاز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان تأکید کرد؛ این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.

دور هشتم مذاکرات از ششم دی‌ماه سال جاری در وین آغاز شده است و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.