کد مطلب: ۵۹۴۱۲۳

نحوه خرید کالا از چین

نحوه خرید کالا از چین

کشور ما یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان محصولات چینی است. شما می توانید برای خرید از چین به دو روش مستقیم و غیر مستقیم اقدام کنید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید.

آیا تا کنون از کشور چین خرید کرده اید؟ آیا با مزایای خرید از چین آشنا هستید؟ آیا سایت های خرید از چین را می شناسید؟ آیا تا کنون برای خرید به کشور چین سفر کرده اید؟ آیا کیفیت محصولات چینی را قبول دارید؟ آیا از قیمت محصولات و کالا های چینی راضی هستید؟ آیا با نحوه ی خرید از چین آشنا می باشید؟ آیا سایت منتخب و معتبری برای خرید از چین انتخاب کرده اید؟

در پاسخ به سوالات شما عزیزان باید گفته شود که کشور چین یکی از ابر قدرت ها در عرصه ی تولید و فروش کالا محسوب می شود که سالانه کالا های متنوع و با کیفیتی را با قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی تولید و به بازار عرضه می کند، همچنین لازم به ذکر است، به دلیل تولید انبوه و پس از رفع نیاز بازار خود، انواع کالا ها را نیز به سایر کشور ها صاد می کند‌.

کشور ما یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان محصولات چینی است. شما می توانید برای خرید از چین به دو روش مستقیم و غیر مستقیم اقدام کنید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید.

مراحل خرید از چین

کسانی که قصد خرید از چین دارند می توانند به دو روش از این کشور خریداری کنند:

۱- مراجعه حضوری و خرید مستقیم از چین

۲-خرید غیر مستقیم از طریق سایت های اینترنتی

اگر شما عزیزان می خواهید یکی از موارد ذکر شده برای خرید از چین انتخاب کنید، باید مراحل مختص به هر کدام را بگذرانید‌، که ما در ادامه ی مطالب برایتان بیان کرده ایم؛

خرید از سایت های گوناگون چینی

یکی از روش های پر طرفدار خرید از کشور چین، خرید از سایت های چینی است. در این روش افراد باید یک سایت معتبر و با سابقه را برای خرید انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که این روش برای کسانی مناسب است که می خواهند خرید کم و تکی داشته باشند که سفر به چین برای خرید یک محصول یا کالا ی کم مقرون به صرفه نمی باشد. به همین علت آن ها خرید خود از طریق سایت های چینی انجام می دهند که بسیار راحت و اقتصادی است.

1qwedfg

خرید از چین با بازرگانی علی والا

واردات از کشورهای دیگر کار آسانی نیست و هر شخصی این امکان را ندارد به همین دلیل لازم است که شما قبل از خرید با متخصصان و افراد ماهر مشورت کنید. در این رابطه ما به شما توصیه می کنیم حتما با مشاوران شرکت علی والا صحبت کنبد. چرا که این شرکت ۲۰ سال سابقه کار بازرگانی و واردات و صادرات کالا از کشور چین به تمام نقاط ایران را دارد.

این شرکت می تواند شما را در زمینه واردات کالا از چین، ترخیص کالا، عقد قرارداد، انبار داری ، حواله یوان به چین و…. به شما کمک کند. علاوه بر این می تواند صفر تا صد واردات کالا از چین همراه با خرید محصولات در این کشور را با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت ممکن انجام دهد. برای مراجعه به این وب سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بازرگانی علی والا

مراجعه حضوری به چین

یکی دیگر از روش های واردات از کشور چین، مراجعه ی حضوری به این کشور است.

کسانی که قصد خرید عمده و در حجم بالا دارند این روش را انتخاب می کنند که برای آن ها بسیار کاربردی می باشد. در این روش، خریدار با مراجعه ی حضوری به کشور چین محصول مورد نظر خود را مشاهده کرده و پس از اطمینان از کیفیت و سلامت محصول،کالای مورد نظر خود را خریداری می کند.

شما خریداران گرامی اگر قصد خرید حضوری از چین دارید باید با نکات مربوطه آشنا شوید که در ادامه ذکر شده است.

نکات مربوط به خرید حضوری از کشور چین

۱- در ابتدا باید یک لیست از شرکت های که می خواهید از آن ها خرید کنید، بنویسید، تلاش کنید با مشتریان قبلی که از این شرکت ها خرید کرده اند، صحبت کنید و با خدمات بعد از فروش شرکت ها آشنا شوید.

۲-در مرحله ی دوم برای کسب اطمینان از کیفیت محصولات چینی، و به دست اوردن اطلاعات بیشتر در مورد کالاهای، شرکت مورد نظر، تعداد محدودی از آن کالا ها را خریداری کنید.

۳-در مرحله ی سوم باید در مورد هزینه های تحویل کالا تا کشتی، هزینه های انتقال و هزینه های حمل و نقل با شرکت های مورد نظر خود بحث کنید. اما لازم به ذکر است که این موارد همه ی هزینه های مربوط به واردات کالا نمی باشد، هزینه هلی دیگری نیز وجود دارد که باید از مشاوران شرکت بازرگانی سوال شود.

۴-مرحله ی پایانی، مرحله مذاکره ی با فروشنده می باشد که خریدار باید همه ی شرایط خود در مورد خرید کالا را با فروشنده بیان کند و از طرف مقابل نیز باید بخواهد که شرایط و هزینه های تولید، ارسال کالا و مشکلات مربوطه را بیان کند.

در پایان نیز، زمانی که به توافق رسیدید، پس از عقد قرارداد کالای مورد نظر خود را از چین خرید کنید.

چرا خرید کالا از کشور چین ارزان می باشد؟

کشور چین، کشوری بزرگ و پهناور است که کالا ها و محصولات با کیفیتی را تولید می کند و به سایر کشور ها صادر می کند که باعث سود آوری بازرگانان و تاجران می شود.

اما به چه دلیل خرید از این کشور ارزان تر است؟

۱-این کشور جمعیت زیادی دارد و این علت دارای نیروی کار زیادی می باشد. رقابت در کار در کشور چین به حدی شدید می باشد که برخی مواقع نیرو های کار برای داشتن سرپناه و بدون حقوق کار خود را ادامه می دهند و یا به حقوق های پایین راضی می شوند.

۲-به حدی حجم تولید و سفارش در این کشور زیاد است که این کشور محصولات را در حجم انبوه تولید می کند، و همان طور که می دانید، تولید انبوه، به تنهایی باعث ارزان شدن محصول می گردد.

۳-شرکت های چینی از دستگاه های جدید و بروز استفاده می کنند که سبب می شود کالا ها با سرعت بالایی تولید گردد که این سبب ارزان شدن آن ها می شود.

۴-به واسطه ی تغییرات ارزی، این کشور توانسته است، به طور تقریبی، بازار تولیدات سراسر دنیا را در دست بگیرد.

2werfg

مراحل واردات محصول از چین

۱ - انتخاب محصول

الف: قبل از انتخاب محصول باید قوانین واردات کالا در کشور خود توجه کرد و از آزاد یا ممنوع بودن آن کالا در کشور اطمینان پیدا کرده و سپس آن کالا را انتخاب کنید.

ب: در مرحله ی دوم باید پر طرف دار ترین مدل را پیدا کرد.

ج: مدل خارجی را با مدل های مشابه که در کشور ایران وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.

د: انواع گوناگون برند ها ی مربوط به کالا و قیمت های آن را در دیگر کشور ها مورد بررسی قرار دهید.

ذ: در آخرین مرحله باید فروشنده را انتخاب کرد.

حال شاید این سوال برای شما خوانندگان گرامی پیش بیاید که، مگر چند نوع فروشنده در کشور چین وجود دارد؟؟

در ادامه مطالب بعدی انواع فروشنده ها بیان شده است:

  • تولید کننده
  • شرکت های وارد کننده ی کالا
  • شرکت های کوچک و بزرگ

قبل از هر کاری باید بررسی کنید، که کالایی که می خواهید به کشور وارد کنید، جز کدام یک از گروه های ذکر شده می باشد. لازم به ذکر است اگر می خواهید از شرکت های بزرگ خرید کنید، باید بدانید که این شرکت ها، محصولات خود را در حجم های بالا به فروش می رسانند و شما باید بودجه ی کافی برای خرید از این شرکت ها داشته باشید.

۲- دریافت مشخصات فنی کالا

مهم ترین مسئله در خرید کالا از چین، توجه به مشخصات فنی می باشد. باید توجه داشته باشید که کالا و محصولاتی که قصد وارد کردن آن ها را دارید، باید از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته باشند و مورد قبول باشند.

۳- لیست قیمت ها

هنگامی محصول یا کالا ی مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید از فروشنده لیست قیمت ها را دریافت کنید، اما شایان ذکر است پس از دریافت لیست باید درباره ی قیمت پایانی محصول حتما چانه بزنید، زیرا فاصله ی زیادی تا رسیدن به قیمت واقعی محصول وجود دارد.

لازم به ذکر است برای چانه زنی و رسیدن به قیمت واقعی کالا باید از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید، چون این کار نیازمند تجربه ی کافی و داشتن آشنایی با فوت و فن های بازرگانی می باشد.

۴- دریافت نمونه محصول

اگر قصد خرید عمده کالا های چینی را دارید، باید قبل از خرید، از فروشنده تقاضا کنید، یک نمونه از کالا را برای شما بفرستد.

هنگامی که کالا یا محصول نمونه را دریافت کردید، با آن را به طور کامل و با دقت کافی بررسی کنید تا از داشتن استاندارد های لازم اطمینان پیدا کنید.

۵- دریافت پیش فاکتور در خرید کالا از چین

هنگامی که با فروشنده به زور کامل به توافق رسیدید، باید اقدام به دریافت پیش فاکتور کنید، که در فاکتور دریافتی؛ نوع کالا، قیمت واحد، تعداد کالا، قیمت کل کالا و اطلاعاتی همانند موارد ذکر شده درج شده است.

بعد باید بر سر رقم پایانی با فروشنده به توافق رسید.

۶- اطلاع از شرایط واردات کالا از چین

در این مرحله شما باید، با قوانین و واردات و گرفتن مجوز آشنا باشید و تمامی مراحل را به درستی پشت سر بگذارید.

ادامه مراحل خرید کالا از چین

  • ثبت کردن سفارش محصولات مورد نظر خود در وزارت بازرگانی کشور ایران
  • کسب مجوز های مورد نیاز برای وارد کردن کالا از چین
  • پیگیری وضعیت تولید کالا مورد نظر در کشور چین
  • انجام دادن بازرسی های لازم قبل از بارگیری کالا از چین
  • برقراری هماهنگی برای حمل و نقل کالا
  • دریافت کردن مجوز ها و سند های مربوط به تامین ارز و بازرسی کالا

3erfg 1

مزایای خرید و واردات کالا از چین

تولید محصولات کاملا منحصر به فرد در چین: تولید کنندگان چینی همیشه در کار های خود دارای نوآوری می باشند، همان گونه که مستحضر می باشید امروزه در سراسر دنیا کالا ها به میزان انبوه تولید می گردند به همین علت تولید کنندگان چینی مجبور می باشند، کالا ها و محصولات نوین و خلاقانه را تولید کنند تا به طور دائمی در اوج قرار بگیرند.

قیمت ارزان کالا های چینی: همان گونه که در مطالب قبلی نیز ذکر کردیم، قیمت خرید کالا عمده و انبوه در کشور چین بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد و کسانی که کالا های چینی را به صورت عمده به کشور وارد می کنند سود زیادی به دست خواهند آورد.

رشد روز افزون و بالای کسب و کار در خرید از چین: یکی از مهم ترین مزیت های وارد کردن کالا از چین به کشور ایران، برای وارد کنندگان، کسب فرصت برای اعطا ی نمایندگی فروش محصولات به متقاضیان می باشد. که این مسئله باعث رشد روز افزون و سریع کسب و کار خواهد شد.

چگونه از کیفیت و اصالت کالا های چینی مطمئن شویم؟

چین یک کشور بزرگ و پهناور است که جمعیت زیادی دارد، به همین دلیل در این کشور کارخانه های زیادی احداث شده است که هر کدام کالا های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می کنند، همچنین بعد از رفع نیاز بازار خود به سایر کشور ها صادر می کنند.

همان طور که می دانید به واسطه ی بزرگ بودن کشور چین، بازار این کشور نیز بزرگ است، و برای خرید کالا از بازار بزرگ چین باید از کیفیت و اصالت محصول اطمینان کامل به دست آورد. خریداران باید توجه داشته باشند که کالا مد نظر خود را از دلال، واسطه یا تولید کننده اصلی خریداری می کنند زیرا این تفاوت ها حاشیه ی سود را به اندازه چشم گیری تغییر خواهد داد. شما باید برای کسب اطمینان از کیفیت محصولات چینی از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

نحوه ارسال کالا از کشور چین به کشور به ایران

کسانی که قصد واردات کالا های خریداری شده ی خود از چین دارند با توجه به نوع و حجم آن کالا، می توان از روش های گوناگونی کالای خود را به کشور وارد کنند‌.

به طور کلی دو روش حمل دریایی و حمل هوایی برای واردات کالا به کار می رود. همان گونه که می دانید روش هوایی بسیار سریع انجام می گردد و در مدت یک هفته تا یک ماه کاری کالای خریداری شده به دست خریدار می رسد. حمل و نقل دریایی ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما خریدار می تواند کالا ی خود را در حجم و تعداد بالا به کشور وارد کند.

نتیجه گیری

همان طور که در مطالب بالا خواندید کشور چین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کالا در جهان است که انواع گوناگون کالا ها تولید و به سایر کشور ها صادر می کند.

کشور ما یکی از متقاضیان محصولات چینی است که سالانه کالا های زیادی را در حجم بالا به کشور وارد می کند. خریداران محصولات چینی می توانند این کالا ها به دو روش حضوری و غیر حضوری از کشور چین خریداری کنند. خرید از چین مزایای زیادی برای بازرگانان و تاجران دارد به همین دلیل به شما توصیه می کنیم محصولات و کالا های چینی را با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه از چین خریداری کنید و به کشور ایران وارد کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم درباره ی نحوه ی خرید کالا از چین مطالبی را گرد آوری کنیم امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد و با خواندن آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید‌.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من میخوام از چین دستگاه لیوان کاغذی وارد کنم .چیکار کنم .ممنون میشم کمکم کنید.

  • عادل

    سلام من میخوام ازچین لوازم یدکی واردکنم بایدچکنم

    • امیر

      سلام. بنده میخام یک دستگاه لیزر از چین واردکنم . چکارکنم ؟

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر من میخوام لباس وارد کنم چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید