کد مطلب: ۷۴۰۰۲۵

خاندوزی: موافقت رهبری با تهاتر نفت

خاندوزی: موافقت رهبری با تهاتر نفت

خاندوزی گفت: رهبر انقلاب با تهاتر نفت برای پیشبرد پروژه های ریلی و ترانزیتی موافقت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیداحسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری خود با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای کنترل تورم اظهار کرد: بانک مرکزی تدابیری داشت تا در راستای کمیته رصد تورم پایش خلق پول شبکه بانکی را انجام می‌دهد و همچنین سیاست‌های محرک رشد اقتصادی با روندی خوبی پیش می‌رود. مجموعا همه بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و غیره رشد ۳.۴ درصدی را در تابستان رقم زدند.

وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابع عمومی دولت شفاف‌سازی شده است و به سمت رشد سهم درآمدهای مولدسازی حرکت و تلاش کردیم که اتکا به درآمد نفتی چندان در بودجه مورد توجه نباشد و سایر راه‌ها از جمله منابع مالیاتی دولت مورد توجه قرار گیرد.

واکنش خاندوزی به تغییر تیم مدیریت ارزی بانک مرکزی

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: نوسانات ارزی که در آبان ماه و آذرماه شاهد آن بودیم با بنیان‌های بازار ارزی کشور، یعنی منابع و مصارف ارزی و همچنین با بنیان‌های اقتصادی کشور یعنی همان کنترل نقدینگی و سایر مولفه‌های اقتصادی سازگار نیست.

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور و ستاد اقتصادی دولت هم به طور جد از بانک مرکزی خواستند که بی‌ثباتی‌های بازار ارز را مهار کند.بانک مرکزی هم ایده مدیریت ارزی و هم تیم مدیریتی ارزی خود را تغییر داد و امیدواریم با تغییرات به وجود آمده در ایده‌ها و تیم مدیریتی ارزی بانک مرکزی، شاهد ثبات در این بازار باشیم.

حمایت دولت از صنعت پتروشیمی در فصل سرما

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد:پیشنهاداتی به صنایع پتروشیمی مبنی بر سرمایه گذاری در تولید خوراک و گاز داده شده که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد. امیدواریم با فراهم شدن سوآپ گازی بخشی از نگرانی صنعت پتروشیمی در فصل سرما رفع شود.

دولت برنامه‌ای برای تغییر در تیم اقتصادی ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد:در دولت به جمع بندی رسیده ایم که بخش زیادی از نیازهای حواله ارز کشور هم اکنون در سامانه نیما تأمین می‌شود. البته بخشی کمی از تقاضای غیررسمی برای اسکناس وجود دارد که ده ها برابر کوچکتر از حجم حواله است. در برخی حوادث در ماههای قبل در خیابان رخ داد و آن را در ادامه به فضای اقتصاد کشور کشاندند و رسانه های معاند مانند اینترنشنال هم به وضوح سعی میکند به این فضا دامن بزنند تا افزایش تقاضا و خروج ارز از کشور تشدید شود. در این بین رسانه ها باید برای آرامش و شفافیت کمک کنند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم سال آینده به رکورد بی سابقه شفافیت صورت‌های مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی برسیم. تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها با محدودیت‌های تحریمی برای انتشار اطلاعات مالی مواجه هستند و برخی دستگاه‌ها با توجیهات غیرقابل قبول این صورت‌ها را در تاریکخانه نگه می‌دارند که برنامه جدی دولت سیزدهم باز کردن قفل این تاریکخانه ها است.

خاندوزی گفت: از هفته‌های اخير تغییراتی انجام شد و در روزهای آینده هم تغییراتی در حوزه غیراقتصادی انجام می‌شود اما دولت برنامه‌ای برای تغییر در تیم اقتصادی ندارد.

واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۰ از امروز آغاز شد

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد:نوسانات ارزی آبان با بنیان‌های ارزی و اقتصادی کشور بر اساس عدد و رقم مستند، سازگار نیست. بانک مرکزی هم ایده و هم تیم مدیریتی خود را نیاز به تغییر میدید که آن را انجام داد.

وی ادامه داد: مسئولان تهیه آمار همان تیم متخصص دولت قبل هستند و تایید می‌کنند که تورم مصرف کننده از حدود ۶۰ درصد به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.این اصلا به معنای تایید این وضعیت تورمی از سوی دولت نیست، با این حال برخی رسانه ها اظهارات غیرمنصفانه ای درمورد تورم بیان می‌کنند.

خاندوزی گفت: دولت در جهت وعده حمایت از سهامداران خرد، عدد مشخصی را در بودجه ۱۴۰۲ تصویب کرده تا صندوق تثبیت بازار به پشتوانه این رقم تعهدات خود در زمینه بیمه سهام را در سال آینده انجام دهد.

سخنگوی دولت درباره واریز سود سهام عدالت گفت: واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۰ از امروز آغاز شده است.همه مشمولین تحت پوشش نهادهای حمايتي شناسایی شده‌اند که پس از مصوبه دولت تخصیص خواهد یافت.

خاندوزی: رهبر انقلاب با تهاتر نفت برای پیشبرد پروژه های ریلی و ترانزیتی موافقت کردند

سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری اعلام کرد: تا روز گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به خزانه دولت واریز شده است. از مجلس شورای اسلامی استدعا می کنم طرح مالیات بر عایدی سرمایه را هرچه زودتر تصویب کند. امیدواریم با ورود اولین بخش از خودروهای وارداتی به کشور این بازار وضعیت بهتری پیدا کند.

۸۰/۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده است

وی با تاکید بر این‌که «دولت در یکسال و نیم گذشته تلاش کرده تا اقتصاد کشور را به ریل انضباطی بازگرداند»، یادآور شد: رهاشدگی در برخی سیاست‌های پیشین موجب شده بود که موتورهای خلق تورم چه در عرصه پولی و بانکی کشور و چه در عرصه بی‌انضباطی‌های مالی دولت بسیار جدی فعال باشد؛ بنابراین امر انضباط‌بخشی نیازمند یک حرکت تحول‌گرایانه برخلاف مسیر و جریانی بود که سال‌های قبل وجود داشت.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: اسناد مهم پولی و مالی دولت اعم از لایحه بودجه و سیاست‌هایی که در حوزه پولی و بانکی تصویب می‌شود، باید کمک‌کننده به انضباط اقتصادی باشد تا بتوان به منابع پایدار تکیه کرد. گزارش عملکرد هشت ماهه امسال نشان می‌دهد که ۸۰.۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده است و این درصد تحقق نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.