کد مطلب: ۴۷۲۱۸۵

نفت خام گران شد

نفت خام گران شد

به علت تعطیلی خلیج مکزیک به سبب طوفان و توقف نیمی از تولید نفت آمریکا و همچنین بروز نشانه‌هایی مبنی بر پیشرفت در تحولات مربوط به درمان کووید 19، قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ به علت تعطیلی خلیج مکزیک به سبب طوفان و توقف بیش از نیمی از تولید نفت آمریکا و همچنین بروز نشانه‌هایی مبنی بر پیشرفت در تحولات مربوط به درمان کووید 19، قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت افزایش 44.70 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 32 سنت افزایش 42.66 دلار معامله شد.

شرکت‌های انرژی بیش از یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت فراساحلی در خلیج مکزیک را به علت وقوع دو طوفان مارکو و لارا متوقف کردند. کارگران بیش از 100 سکوی تولید تخلیه شدند.

ورن پترسون، تحلیلگر بازار گفت: «درحالی که، اکنون بر تولید نفت تمرکز وجود دارد، ما باید بر فعالیت‌ها پالایشگاه‌ها دقت داشته باشیم که نسبت به جاری شدن سیل آسیب پذیرند. خلیج امریکا یک قطب اصلی پالایش است.»

از دیگر دلایل تقویت قیمت‌ها، گزارش فایننشال تایمز بود که از مراحل آزمایش سریع واکسن کووید 19 توسط شرکت AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد خبر می‌داد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.