کد مطلب: ۲۹۸۵۶۱

کارشناس آمریکایی:

نفت ۱۰۰ دلاری، پیامد تحریم ایران است

نفت 100 دلاری، پیامد تحریم ایران است

یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد: در صورت تحریم نفت ایران، قیمت شاخص نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه) به یکصد دلار برای هر بشکه می‌رسد.

یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد: در صورت تحریم نفت ایران، قیمت شاخص نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه) به یکصد دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از وزارت نفت؛ کارشناس موسسه «اگن کپتال» به شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا گفت: یکی از مهم‌ترین تحولات زمستان امسال به تحریم‌های مربوط به بخش انرژی ایران برمی گردد.

«جان کیلداف» افزود: فکر می‌کنم بیش از یک میلیون بشکه از عرضه روزانه نفت را از دست می‌دهیم که نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی افزود: روسیه با حداکثر ظرفیت تولید می‌کند، ما نیز همین‌طور؛ عربستان نیز به حداکثر ظرفیت خود نزدیک شده‌ است.

این کارشناس یادآوری کرد: پالایشگران آمریکایی اکنون با 98 درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند و تقاضای بنزین در روزهای گذشته بالاتر از معمول بوده است.

وی گفت: تقاضای بالایی وجود دارد که قیمت‌ها را بالا می‌برد؛ جایی برای خطا نیست و این (تحریم‌ها) به معنای قیمت‌های بالاتر است.

کیلداف ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به تقاضای بالای نفت، نمی‌توانیم نفت ایران را از دست بدهیم.

«نمی‌خواهم اغراق کنم اما فکر می‌کنم در پایان سال برای شاخص دبلیوتی‌آی (وست تگزاس اینترمدیت)، قیمت 85 تا 90 دلار و برای شاخص برنت، قیمت 95 تا 100 دلار را شاهد خواهیم بود».

میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران روزانه به طور میانگین 2 میلیون و 600 هزار بشکه است که 40 درصد آن به مقصد کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.