کد مطلب: ۳۳۸۷۹۲

وزیر کشور خبر داد:

نقش استان بوشهر در حوزه صادرات و واردات فعال‌تر می‌شود

نقش استان بوشهر در حوزه صادرات و واردات فعال‌تر می‌شود

وزیر کشور گفت: استان بوشهر با توجه به مرزی بودن باید در حوزه صادرات و واردات با فراهم شدن شرایط لازم از سوی دولت فعال‌تر عمل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه جمعه در پایان سفر دو روزه به استان بوشهر در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر با اشاره به اینکه در این سفر نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شد اظهار کرد: در این نشست عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی مطرح و برخی موانع و مشکلات که وجود داشت برای رفع آن تصمیم‌گیری شد.

وی با بیان اینکه برخی موانع در حوزه اقتصاد و تولید استان بوشهر در هیئت دولت مطرح می‌شود تصریح کرد: برای رفع برخی موانع و مشکلات در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر تصمیم‌گیری شد و برخی هم در هیئت دولت مطرح و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی است تصریح کرد: برای رفع مشکلات حوزه اقتصادی و توانمندی‌های آن باید گام‌های بلندی برداشت و این در حالی است که رتبه این استان در اجرای طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خوب است ولی برای تسریع و تقویت آن باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه رتبه امنیت استان بوشهر بسیار مطلوب است گفت: در جلسه شورای تامین استان بوشهر، مسائل امنیتی، سیاسی و انتظامی استان بررسی شد و تمام دستگاه‌های اجرایی گزارش حوزه فعالیت خود را ارائه دادند که نشان از رتبه بسیار خوب استان بوشهر در حوزه امنیتی دارد.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب استان بوشهر در حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: استان از لحاظ آسیب‌های اجتماعی رتبه بسیار خوبی دارد و از نظر عملکرد در حوزه آسیب‌های همچون اعتیاد، بزه‌کاری، ناهنجاری‌ها، سرقت، قتل و دیگر موارد جایگاه قابل قبولی دارد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های گردشگری روستایی افزود: با بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در بندر عامری توانمندی‌های خوب و مردمانی خونگرم و عزیز با فعالیت‌های مطلوب همراه با ذوق و شوق و انگیزه بالایی مشاهده شد که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر فراهم شدن امکانات لازم برای توسعه فعالیت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی روستایی در استان افزود: در بازدید از بندر عامری به استاندار بوشهر تاکید شد که هر نوع امکانات، تسهیلات و اعتبار و اختیاری که لازم است ارائه شود تا آنان موفق‌تر شوند.

وی با اشاره به بررسی مشکلات در حوزه حمل و نقل و فعالیت لنج‌های سنتی استان بوشهر تصریح کرد: با بررسی مشکلات لنج‌داران، مقرر شد در حوزه‌های مختلف کمک شود.

وزیر کشور یکی از مشکلات حوزه صادرات که استاندار بوشهر بر کمک به این عرصه تاکید دارند را صادرات محصولات گوجه فرنگی خارج فصل دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات استان بوشهر در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی است که استاندار بوشهر تقاضا داشت که حداقلی مجوز صادر شود تا در شرایط کنونی کشاورزان استان بوشهر بتوانند گوجه فرنگی صادر کنند که این مهم در اختیار دولت است که در هیئت دولت مطرح می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تلاش‌ها در استان بوشهر قابل قبول است گفت: با توجه به اینکه در شرایطی در تحریمی مواجه هستیم، استان بوشهر با توجه به مرزی بودن و توانمندی‌های مرزی باید نقش بیشتری را در حوزه صادرات و واردات داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر آمادگی لازم برای توسعه صادرات و واردات دارد خاطرنشان کرد: برای این مهم اختیارات لازم باید دولت ارائه کند تا استان بوشهر در زمینه صادرات و واردات فعال‌‌تر عمل کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور در حوزه اشتغال به عنوان هماهنگ کننده است افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط، طرح‌های اشتغال‌‌زایی را اجرا می‌کنند و وزارت کشور به عنوان هماهنگ‌کننده است که استانداران نقش اصلی در استان‌ها بر عهده دارد و یکی از ظرفیت‌ها اشتغال روستایی است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه اشتغال روستایی نقش مهمی ایفا کرده است خاطرنشان کرد: استان بوشهر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی 115 درصد عملکرد دارد که 15 تا 20 درصد بیش از سهم تسهیلات اختصاصی جذب کرده است و مقرر شد که اگر متقاضی وجود دارد سهم تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی استان بوشهر افزایش یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.