خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۲۶۱۵

نگاهی ‌بر جاهای دیدنی سه شهری که باید بروید

نگاهی ‌بر جاهای دیدنی سه شهری که باید بروید

در این مطلب قرار است از جاهای دیدنی کاشان، جاهای دیدنی همدان و جاهای دیدنی کرمان با شما صحبت کنیم. سه شهری که باید بروید، از ماجراجویی در آن لذت ببرید و خاطراتی به‌یادماندنی بسازید.

برای شروع یک سفرهیجان‌انگیز و بازدید از جاهایی که حتی برای یک‌ بار هم که شده باید آنها را ببینید، حاضرید؟ شاید اسم این شهرها زیاد به گوش‌تان خورده باشد و تعریف‌شان را شنیده باشید اما درست به‌اندازه‌ی همه‌ی آن تعریف‌ها و شنیده‌ها، دیدنی و جذاب‌اند. کاشان یکی از شهرهای کهن ایران است. آوازه‌ی طبیعت بی‌نظیرش در تمام جهان پیچیده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

همدان و کرمان را هم جزء دیگر شهرهای بااصالت و قدیمی ایران می‌شناسند. شهرهایی که هرکدام از آنها پیشینه‌ای قوی و ارزشمند از تاریخ، هنر، فرهنگ و هویت ایرانی را دارند. در این مطلب قرار است از جاهای دیدنی کاشان، جاهای دیدنی همدان و جاهای دیدنی کرمان با شما صحبت کنیم. سه شهری که باید بروید، از ماجراجویی در آن لذت ببرید و خاطراتی به‌یادماندنی بسازید. برای کشف و گردش در مکان‌های تاریخی و دیدنی این شهرها تا پایان همراه ما بمانید.

جاهای دیدنی کاشان

%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87 %D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF%DB%8C %D9%87%D8%A7

کاشان شهری تاریخی و دیدنی است که در قسمت کویری ایران جا خوش کرده. اگر چه نزدیکی کاشان به اراک باعث شده تا بعضی این شهر را متعلق به استان مرکزی بدانند اما در اصل کاشان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است و زیبایی و معماری اصفهان را به‌ ارث برده. خانه‌های تاریخی و معماری هوشمندانه‌ای که در هریک از این خانه‌ها دیده‌ می‌شود، اولین چیزی است که کاشان را در ذهن و دل بازدیدکنندگان و گردشگران خود به‌یادماندنی می‌کند. خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها،‌ خانه عباسیان، خانه عامری‌ها و خانه آل یاسین از مهم‌ترین جاهای دیدنی کاشان محسوب می‌شوند. امروز بیشتر این خانه‌ها به‌خاطر تغییر کاربری که داشته‌اند تبدیل به محل‌های اقامتی-رفاهی و موزه‌های فرهنگی شده‌اند.

دیدار دیگر مکان‌های دیدنی کاشان با معماری و شگفتی‌های مثال‌زدنی‌اش شما را حیرت‌زده می‌کنند. باغ فین کاشان، بازار بزرگ،‌ مسجد آقا بزرگ، تپه سیلک و شهر زیرزمینی نوش‌آباد هر کدام به تنهایی اثری پرارزش و ماندگار‌اند.

کاشان شما را از سفر به دل طبیعت و لذت بردن از دیدن قدرت خالق آفرینش هم بی‌نصیب نخواهد گذاشت. قمصر کاشان طبیعی زیبا و جذاب دارد که دیدن آن شما را حسابی سر ذوق و کیف می‌آورد. زیبایی‌های این شهر آن‌قدر زیاد است که باید از نزدیک ببینید و لمس کنید. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کاشان نگاهی به مجله‌ی گردشگری سفرزون بیاندازید.

کمی از استان کاشان و استان اصفهان فاصله بگیریم و به سراغ شهری در نزدیکی اصفهان برویم. شهری در غرب ایران و آب‌وهوایی سرد و کوهستانی.

جاهای دیدنی همدان

%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%87 %D8%A8%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B13

همدان با لقب اولین پایتخت ایران، جایی است که برای همه‌ی عاشقان و علاقه‎مندان تاریخ و باستان‌شناسی بسیار جذاب و ارزش‌مند است. اگر دوست دارید سفری در دل اولین‌ها و قدیمی‌ترین جاهای دیدنی همدان داشته باشید، سفر به این شهر را از دست ندهید.

بی‌راه نیست اگر همدان را اولین پایتخت ایران بدانیم اما نه‌ به‌خاطر حضور هگمتانه! همدان که پیش از این با نام هگمتانه، اکباتان و همه‌دانان در تاریخ از آن نام برده شده است، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. برخلاف تصوری که برای عموم وجود دارد، پایتخت اولیه مادها در هگمتانه نیست. باستان‌شناسان اسنادی دارند که ثابت می‌کند محل سکونت مادها در تپه‌ نوشیجان و تپه حاجی‌آباد همدان بوده‌ است.

با این حال، جاهای دیدنی همدان و تاثیری در تاریخ داشته‌اند هیچ ‌زمانی پنهان نمانده. از گنجنامه که ترکیبی از تاریخ و طبیعت در یک‌جا جمع شده تا هگمتانه که بخش‌های زیادی از آن هنوز مثل یک راز سر‌به‌مهر باقی‌مانده، جزء زیبایی‌های و دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. آرامگاه باباطاهر همدانی، عارف قزوینی، پزشک فقید بوعلی سینا و آرامگاه رضی‌الدین آرتیمانی از دیگر مکان‌های فرهنگی و گردشگری همدان است.

طبیعت زیبای همدان در چهارفصل سال هم آن‌قدر قشنگ و روح‎‌نواز است که نمی‌توان از آن غافل شد. اگر بهار مسافر همدان شدید، از باغ‌های دره‌مرادبیگ و جشن رنگین شکوفه‌ها و درخت‌ها دیدن کنید. دشت میشان بهشت طبیعت‌گردان در تابستان و پاییز است که با فرشی از گل‌های زرد و شقایق پر می‌شود. پیست اسکی تاریک دره‌ هم پیشنهادی هیجان‌انگیز برای کسانی است که دوست دارد از طبیعت کوهستانی و زمستان پربرف همدان لذت ببرد و دلی از عزا درآورند.

از کاشانی و همدان بیرون بیاییم و سری به یکی از کویری‌ترین شهرهای ایران بزنیم.

جاهای دیدنی کرمان

87ff9ef2 172e 4b45 a5cc 0764e0bef96f

کرمان شهری است که باوجود دیدنی‌های زیاد و جذابی که دارد، تا حدود زیادی ناشناخته مانده است. این شهر زیبا و کویری چنان دست پری از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی دارد که تا زمانی‌که به آن سفر نکنید و از جاهای دیدنی کرمان لذت نبرید،‌ دین آن ادا نمی‌شود. اگر قصد دارید برای سفرهای آینده‌ی خود کرمان را انتخاب کنید، می‌توانید از لیست مکان‌های دیدنی که در سفرزون از آنها صحبت شده استفاده کنید.

یکی از همین مکان‌های جذاب و پرآوازه مجموعه گنجعلی‌خان کرمان است. این مجموعه در بخش قدیمی شهر واقع شده و شامل بازار سنتی، حمام، ‌ضراب‌خانه، آب‌انبار، مدرسه و سرا است. بعد از دیدن مجموعه‌ی گنجعلی، حمام وکیل و گنبد جبلیه مقصد خوبی برای بازدید تاریخی شما خواهد بود.
بدون شک هرجایی صحبت از کرمان باشد، حرف ارگ بم هم به‌میان می‌آید. ارگ بم دژی عظیم و بزرگ است که داستانی غم‌انگیز و پرغرور پشت آن پنهان شده. غم‌انگیز از این لحاظ که در سال ۱۳۸۲ و پس از تحمل زلزله‌ی ویران‌گری که به شهر رسید، بخش زیادی از ان تخریب شد. اما امروز با تلاش و همت مرمت‌گران زیادی دوباره مرمت شده و روی پای خود ایستاده است! باغ‌ها و جاهای دیدنی زیاد دیگری هم در کرمان وجود دارد که منتظر شماست.

جمع‌بندی

درباره‌ی جاهای دیدنی سه شهر قدیمی و تاریخی ایران صحبت کردیم. سفر اگر بدون برنامه‌ریزی باشد ممکن است در پایان خاطره‌ای ناخوشایند و آزاردهنده برای شما به‌جا بگذارد. با سفرزون می‌توانید یک برنامه‌ریزی درست و دقیق برای سفر داشته باشید و از تمام لحظات ماجراجویی خود در شهرها و کشورهای جدید لذت ببرید. گشتی در مجله سفرزون بزنید،‌ از اطلاعاتی که در مورد شهرهای مختلف جهان در این مجله برای شما فراهم شده استفاده کنید. تورهای گردشگری سفرزون، رزرو بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو محل اقامت از دیگر امکاناتی است که سفرزون برای شما فراهم کرده است. با سفرزون بخند، بگرد، زندگی کن.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.