کد مطلب: ۵۴۴۳۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه ۱۰ میلیونی اسباب‌کشی در تهران

هزینه ۱۰ میلیونی اسباب‌کشی در تهران

یک اسباب‌کشی منزل در تهران حداقل ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد. این هزینه‌ اولیه‌ای است که فرد باید برای قرارداد اجاره و جابجایی و چیدمان منزل پرداخت کند. به شرط آنکه افراد خدمات وی آی پی نخواهند و وسایل چندان زیادی نداشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جابه‌جایی منزل مراحل مختلفی دارد از پیدا کردن مسکن با قیمت دلخواه در منطقه مورد نظر تا اسباب‌کشی و چیدمان منزل. اما این راهی است که میلیون‌ها تومان برای شخص خرج دارد.

بعد از اجاره یا خرید مسکن و تمام سختی‌هایش نوبت به کمیسیون املاک می‌رسد. هزینه کمیسیون املاک هم بستگی به قیمت معامله صورت گرفته دارد. برای مثال اگر فردی خانه‌‌ای با ۷۰۰ میلیون رهن و یک میلیون اجاره کرده باشد، حق کمیسیون املاک ۱۱ میلیون می‌شود که نصف آن را باید مستاجر پرداخت کند. با تغییر مبلغ رهن و اجاره این عدد هم تغییر می‌کند.

مثلا کمیسیون بنگاه برای یک خانه با رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره دو میلیونی حدود ۶ میلیون تومان است که بین طرفین نصف می‌شود.

این هزینه به شرط آن است که بنگاه معاملاتی از طرفین مبلغ جداگانه‌ای به‌عنوان شیرینی و دستمزد شخص نگیرد. اگر چنین هزینه‌ای هم پرداخت شود، مبلغ پرداختی به بنگاه به ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

حالا بعد از قرارداد نوبت به اسباب‌کشی می‌رسد. جابه‌جایی وسایل خانه شاید زمانی هیچ هزینه‌ای نداشت و با کمک خانواده، دوستان و آشنایان انجام می‌شد. حالا اما باید چند میلیون تومانی برای آن هزینه کرد و حتی برای جابه‌جایی هر وسیله و هر ساعت پول جداگانه‌ای پرداخت شود.

حمیدی، مسئول یکی از شرکت‌های جابه‌جایی بار در تهران می‌گوید: «بستگی به مبدا و مقصد دارد. برخی از وسایل را باید هزینه جداگانه پرداخت کرد. از طبقه یک به بعد هم هزینه‌ها فرق دارد.»

او می‌گوید: «هزینه خاور سه ساعت اولیه ۴۲۰ هزار تومان است. مزد کارگر تا سه ساعت نفری ۹۰ تومان است. ما در تیم جابه‌جایی بار چهار نفر کارگر داریم که جمعا ۳۶۰ هزار تومان است.»

او ادامه می‌دهد: «اگر بارگیری بیش از سه ساعت طول بکشد هزینه‌ها بیشتر می‌شود. به ماشین ساعتی ۱۴۰ هزار تومان و به کارگر ساعتی ۳۵ هزار تومان اضافه می‌شود. به عبارتی برای چهار کارگر برای هر ساعت اضافه کار، ۱۴۰ هزار تومان.»

اما این تمام مخارج اسباب کشی نیست. هر متر جابه جایی می‌تواند مخارج بیشتری برای صاحب بار داشته باشد. اگر فاصله مناطق بیشتر شود، آن هم در ترافیک سرسام‌آور تهران قطعا بیشتر از ۳ ساعت طول می‌کشد.

یخچال ساید بای ساید، بوفه شیشه‌ای، پیانو، آکواریوم، تردمیل و… از جمله وسایلی است که هزینه جداگانه‌ای برای جابه‌جایی دارند. میزناهار خوری هم بستگی دارد چند نفره و چه مدلی باشد. برای مثال میزناهارخوری ۸ نفره که شیشه‌ای باشد ۲۵ هزار تومان است. البته اگر میز چوبی باشد و شیشه نداشته باشد باز هم بستگی دارد که جابه جایی آن سخت باشد یا نه.

یخچال ساید بای ساید، بوفه، تلوزیون و تردمیل هر کدام برای هر طبقه ۲۵ هزار تومان باید پول پرداخت کرد. تا اینجای کار حدود یک میلیون تومان بدون اضافه ساعت کار و در خوشبینانه‌ترین حالت باید پرداخت شود. اما معمولا زمان بیشتری صرف می‌شود، و در اغلب اوقات کارگران با دیدن وسایل خانه نرخ جابه‌جایی‌ها را بیشتر و تا دو برابر حساب می‌کنند. از طرفی برای هر طبقه بالاتر در ساختمان مخارج بیشتر می‌شود.

از دیگر وسیل خانه می‌توان به آکواریوم اشاره کرد که جابه‌جایی آن هر طبقه ۱۲۰ هزار تومان هزینه دارد. پیانو حداقل ۷۰ هزار تا ۱۰۰، ۱۵۰ هزار تومان است. کتابخانه ۲۵ هزار تومان. اگر وسیله سنگین مثل سنگ باشد هم هزینه جداگانه دارد. گاوصندوق اگر زیر ۱۰۰ کیلو باشد هر طبقه ۲۵ هزار تومان است.

برای رسیدن این وسایل داخل خانه حداقل دو میلیون تومان نرخ اولیه‌ای است که شرکت ابتدای کار اعلام می‌کند. اما در انتهای کار، افراد حداقل باید دو برابر این رقم را پرداخت کنند. این تجربه‌ای است که اکثر افراد دارند. هزینه تمام شده اسباب‌کشی حدقل دو برابر هزینه اولیه‌ای است که اعلام می‌شود.

چیدمان منزل چقدر هزینه می‌برد؟

نیروی چیدمان و نظافت هم هر کدام ۱۲۰ هزار تومان تا سه ساعت است. اگر دو نفر باشند ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. به عبارتی برای چیدمان و نظافت با دو کارگر باید ۴۸۰ هزار تومان پرداخت کرد. البته اگر با هر ساعت اضافه کار ۳۵ هزار تومان روی قیمت اضافه می‌شود. هزینه ایاب و ذهاب هم جداگانه حساب می‌شود. نیروی فنی هم تا سه ساعت ۲۷۰ هزار تومان است و هر ساعت اضافه ۴۰ هزار تومان بیشتر می‌شود. هزینه ایاب و ذهاب هم جداگانه حساب می‌شود.

به عبارتی حدودا یک میلیون تومان هزینه اولیه نظافت، چیدمان منزل و کارهای فنی است.

بسته‌بندی وی آی پی در منازل!

نیروی بسته‌بندی نیز هر کارگر ۱۲۰ هزار تومان است. اگر دست کم دو کارگر باشند ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. وکیوم برای بسته‌بندی بار نیز هم از ۵۵۰ هزار تومان تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما برخی از شرکتها خدمات وی آی پی هم برای صاحب بار دارند. امیری، مسئول یکی از شرکت‌های حمل بار می‌گوید: «وکیوم وی آی پی ۹۸۰ هزار تومان است که شامل بابل رپ ۹۰ متری، یک رول سلفون، دو حلقه چسب و یه بسته فوم نبشی است. وکیوم ۹۰ متری شامل بابل رپ ۹۰ متری، یک رول سلفون و دو حلقه چسب می‌شود. وکیوم گردویی برای وسایل آنتیک هم ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.»

برای اسباب کشی اما بیشتر از یک وکیوم ۹۰ متری لازم است. هر کارتن برای لوازم شکستنی ۴۵ هزار تومان، ساک رختخواب ۸۰ هزار تومان، کارتن رگال‌دار برای کت و شلوار ۱۲۰ هزار تومان است. هزینه روکش فرش هم جداگانه حساب می‌شود. روکش فرش ۱۲ متری، ۹۰ هزار تومان، ۹ متری، ۸۰ هزار تومان و ۶ متری، ۷۰ هزار تومان است. روکش خوشخواب دو نفره ۲۷۰ هزار تومان و یک نفره ۲۲۰ هزار تومان است.

هزینه بسته‌بندی وی آی پی هم حداقل یک تا دو میلیون تومان می‌شود.

بنابراین قیمت‌ها برای اسباب‌کشی که همه این موارد را داشته باشد، در خوشبینانه‌ترین حالت که کارگران اضافه کاری نداشته باشند، صاحب بار باید حدود ۵ میلیون تومان پرداخت کند. اگر کمیسیون بنگاه را هم به این رقم اضافه کنیم یک جابجایی حداقل ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد.

جدیدترین اخبار را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظر شما چی باید بگیم به کی بگیم…..

    • ناشناس

      این جوری میگن به بازار جو بدن ما که تهرانیم اینجور چیز رو تازه الان شنیدیم

  • ناشناس

    سلام تو رو به قران اینها رو ننویسین ممکنه یک استان ارزونتره تمام وسایل چیدمان کارگر سه میلیون هم نشه چرا کار استان های دیگرم خراب میکنید

    • Yasaman

      والا حق بنگاه شهر مانفری ۳۰۰هزار تومانه حالا هر چقد هم میخواد متراژباشه اینجا نمیدونم چطوری حساب کرده فقط پول پارو کرده

  • ناشناس

    خدافقط خودش به فریاد برسه

  • ناشناس

    چه کاریه ده میلیون!!!!!!
    همونو خودت با چارتا فامیل بار بزن مجانی راحت…

    • ناشناس

      کدوم فامیل که دست بگیره

  • تهران

    ما از ی شهر به شهر دیگه رفتیم اینقد هزینه نداشت

  • شهروند

    اینها بزرگنمایی هست و تجارت نیوزیلند این خبر بهتراست میگوییم جادادن پول دریافت میکند

  • مصطفی

    باسلام اگر کسی در توانش هسش به این شماره کارت هر مبلغی کمک کنه
    مدد جو بهزیستی هستم.. در توانم نیست اجاره خونه میدم… و…… این هم کد ملی من کد ستاره. چهار مربع بزنین می‌تواند استعلام کنید.. اجرتون با خدا ?

  • ناشناس

    نه بابا این خبرا نیست …چه خبره ده میلیون.این قیمتها برای لاکچریاس.ما تازه اثاث بردیم با چهارتا کارگرو ماشین شد۸۵۰تومان.البته خودمون همه رو پیچیدیم جم کردیم.

  • حابار

    یارو بنگاهی نشسته اونجا لم داده به میز و 10میلیون کمیسیون می گیره با 4 کارگر و ماشین و بار زدن و تخلیه نمی خوای یک دو تومن پول بدی به کارگر و ماشین که پدرشون در میاد .
    در ضمن کارگر اثاث کشی نهایتا ده سال می تونه کار کنه نه بیمه داره نه هیچی .
    مدیریت سایت حابار.

  • علی حسینی زاده

    من مهرماه با استارتاپ نوبار اسباب کشی کردم. کلا هم هزینه ۲۸۰۰ هزینه م شد. اولش نگران بودم و میخواستم با باربری های معروف تر کار کنم ولی واقعا ارزششو داشت. همون اول داخل سایت جزيیات اسباب کشی رو وارد میکنی و مبدا و مقصد و طبقه ها و وسایل سنگین رو وارد میکنی و بر اساس اون به صورت هوشمند مثل اسنپ و تپسی بهتون قیمت میده. قیمتی که به من دادن با اینکه اسباب کشی حدود ۴ ساعت طول کشید هم زیادتر نشد. به نظرم وقتی به استارتاپ ها اعتماد کنیم هم قیمت کمتری میدیم و هم به برندهای جدید فرصت رشد می دیم.