کد مطلب: ۵۷۸۹۷۶

وزیر بهداشت خبر داد:

هزینه ۳۰ میلیون تومانی هر بیمار کرونایی / آغاز واکسیناسیون نامحدود کارگران

هزینه ۳۰ میلیون تومانی هر بیمار کرونایی / آغاز واکسیناسیون نامحدود کارگران

وزیر بهداشت گفت: هر بیمار کرونایی به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه درمانی دارد در حالیکه با یک واکسن ۹ دلاری می‌توان از شدت بیماری و مرگ و میر بیماران پیشگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان قزوین گفت: وقتی همه درها بسته باشد، خداوند از جایی کمک می‌کند که فکرش را هم نمی‌کنید. ما فکرش را نمی‌کردیم که چنین حجمی از واکسن تامین شود. وقتی در جلسات رای اعتماد می‌گفتم که واکسن می‌آوریم، فکرش را نمی‌کردم که بجای باران، سیل جاری شود و با لطف خدا، سیلی از واکسن به سوی کشور روانه شد. امروز پنج میلیون دُز واکسن وارد کشور شد و تا آخر ماه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور می شود.

وی افزود: پس از تامین واکسن به میزان کافی، در فرآیند واکسیناسیون نگرانی داشتیم که از دستگاه‌های مختلف کمک خواستیم و دیروز هم جلسه‌ای با حضور سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و همکاران‌مان در سازمان بسیج داشتیم که سرلشکر سلامی به همه فرماندهان استانی در جهت تسریع و افزایش تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون دستور داد؛ خود فرماندهان داوطلب این کار هستند و امروز هم چندین نفر از آنها اعلام کردند که واکسن آنها تمام شده و نیاز به واکسن دارند.

شدت معضل کرونا کاهش می‌یابد

وزیر بهداشت گفت: بعد از واکسیناسیون، قرنطینه هوشمند اجرایی می‌شود. دیگر محدودیت برای مردم ایجاد نمی‌کنیم که از منزل خارج نشوید، مسافرت نروید و یا کار نکنید بلکه وقتی افراد واکسن کرونا را تزریق کنند، همه کارها را به راحتی می‌توانند انجام دهند و افرادی می‌توانند مسافرت بروند و فعالیت‌های مختلف را انجام دهند که واکسن تزریق کرده باشند.

وی افرود: کرونا صدمات زیادی به آموزش وارد کرد. آموزش‌های مجازی به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی، کارایی چندانی ندارد و یک دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری باید به بالین بیمار برود و آموزش‌ها باید چهره به چهره باشد. در استان قزوین هم باید برای بازگشایی دانشگاه ها تلاش شود. اساتید دانشگاه‌ها واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی در اواسط مهرماه، بازگشایی می‌شوند و این خواسته رییس جمهور نیز است.

وزیر بهداشت ادامه داد: پس از واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی، همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، استفاده شود البته کلاس‌ها نیز می‌تواند به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شود.

هر بیمار کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه درمانی دارد

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: تمامی کارگران بدون محدودیت سن در استان قزوین می‌توانند واکسینه شوند. یکی از دلایلی که شرط سنی برای تزریق واکسن کرونا گذاشته‌ایم، جلوگیری از ازدحام جمعیت به ویژه در شهرهای بزرگ است اما افرادی که در اقتصاد مهم هستند و در محل‌های تجمعی کار می‌کنند همانند کارمندان بانک‌ها و آموزش و پروش، باید به سرعت واکسینه شوند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در این دوره، توجه ویژه به بهداشت است. در دوران کرونا ثابت شد که اگر بر روی پیشگیری، بهداشت و واکسن کار کنیم، با هزینه‌ای به مراتب کمتر می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی برسیم. در حال حاضر هر بیمار کرونایی به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه درمانی دارد در حالیکه با یک واکسن ۹ دلاری می‌توان از شدت بیماری و مرگ و میر بیماران پیشگیری کرد.

وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری در بهداشت، با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر همراه است اما در حوزه درمان هر قدر هزینه کنیم، باز هم کافی نیست. امروز بودجه وزارت بهداشت نسبت به سال ۹۲ حدود ۵ برابر افزایش یافته اما هنوز پرداختی از جیب بیماران، تغییر چندانی نکرده و این شاخص حدود ۴۶ درصد است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منظور از هزینه درمان سهم بیماران از سال ۹۲تغییری نکرده چیست؟!!!!!واقعا این سخن بینهایت عجیب است!یعنی شما وزیر محترم حتی یک فامیل خیلی دور هم ندارید که زندگی معولی داشته باشد مثلا بازنشسته، یا کارگر یا کارمند ۶,۵میلیون بگیر ندارید تا درباره هزینه درمان ازشون سوال کنید؟