کد مطلب: ۴۳۵۹۴۱

درمان کرونا برای مبتلایان چقدر آب می‌خورد؟

درمان کرونا برای مبتلایان چقدر آب می‌خورد؟

برخی در فضای‎مجازی مدعی شدند که بابت آزمایش کرونا در بیمارستان‌ها ۹۰۰ هزار تومان و در انستیتو پاستور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی در فضای ‎مجازی مدعی شدند که بابت آزمایش کرونا در بیمارستان‌ها ۹۰۰ هزار تومان و در انستیتو پاستور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

پاسخ عده‌ای از مسئولان به این شایعات را در این مطلب می‌خوانید.

مدیر روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری: اگر بیماری هزینه‌ای پرداخت کرده مدارک آن را منتشر کند.

مدیر روابط عمومی این بیمارستان گفت: «از ابتدای شیوع این بیماری بیمارستان مسیح دانشوری در خط مقدم رسیدگی به بیماران بدحال و همچنین مواردی که مشکوک به کرونا هستند قرار گرفته است. بارها درباره این که تمام مراحل رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا رایگان است از رسانه ملی و رسانه‌های وزارت بهداشت اطلاعاتی در اختیار شهروندان قرار گرفته است و ما هم مثل هر بیمارستان دیگری موظف به رعایت این اصول هستیم».

مدیر روابط عمومی انستیتو پاستور: اصلا مراجعه کننده‌ای نداریم که هزینه‌ای از آن دریافت شود.

مصطفوی، مدیرکل روابط عمومی انستیتو پاستور یک پاسخ روشن و شفاف درباره عدم دریافت هزینه در انستیتو پاستور دارد: «در این مرکز کارگروه تشخیص کرونا ویروس تشکیل شده است. با استاندارد سازی آموزش به همراه آزمایشگاه دانشگاه تهران موفق شدیم 30 آزمایشگاه در سراسر کشور را وارد شبکه تشخیص کووید 19 کنیم. واقعیت این است که در این مراکز هیچ مراجعه کننده‌ای وجود ندارد که از آن هزینه ای دریافت شود».

سخنگوی وزارت بهداشت: صفر تا صد هزینه‌های بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند را دولت تقبل می‎کند.

سخنگوی وزارت بهداشت دریافت هزینه از بیماران مبتلا به کرونا در بیماستان‌ها را تکذیب می‌کند و می‌گوید حساب مراجعه کنندگانی که نشانه و دلالتی از بیماری کرونا نداشته باشد و صرفا به دلیل نگرانی اصرار به آزمایش داشته باشند از بیمارانی که پزشک علائم آن ها را مشکوک به کرونا تشخیص می‌دهد جداست: «برخی از افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند علائمی مانند بیماری آنفولانزا دارند. پزشک این را تشخیص می‌دهد اما ممکن است بیمار همچنان نگران باشد و اصرار به آزمایش داشته باشد، یا حتا ممکن است پزشک برای یقین حاصل کردن دستور سی‌تی‌اسکن یا سی‌وی‌سی بدهد. اگر در این مراحل اثبات شود که مراجعه کننده مبتلا به کروناست از آن بیمار هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مراحل مختلف آزمایش و درمان دریافت نخواهد شد».

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انستیتو پاستور هم دروغ میگه
    من خودم به شخصه چند روز پیش ضمن تماس با ۱۱۵ و توضیح اینکه سی تی همسرم در مورد کرونا منفیه ولی ایشون روز بروز مشکلات تنفسیش بیشتر شده و نگرانم که نراجعه به بیمارستان مسیح دانشوری در صورتی که مشکل تنفسی ایشون چیز دیگه ای باشه باعث بشه آلوده به ویروس کرونا بشه و با ابن وضعبت براش خطرناک باشه به انستیتو پاستور هدایت شدم وقتی تماس گرفتم جهت وقت دهی،شماره موبایلی بهم دادند که خانمی ضمن رد پذیرش بیمار، بنده رو راهنمایی کردند اول اینکه نگرانی بنده برای همسرم رو دلیل مشکل روانی دانستند!!!! و دوم بهم گفتند بجای ضدعفونی کردن سطوح سشوار بکشم که با تحقیق فهمیدم کاملا غیرحرفه ایست و گمانم خودشان نیاز به روانشناس و خمچنین آموزش مسائل بهداشتی دارند
    بگذریم که در این روزها از ترس مراجعی نمی پذیرند
    و خوشبختانه پزشک دلسوزی در بیمارستان عرفان نیایش برای مشکل تنفسی همسرم ضمن پیگیری دقیق و عدم ابتلا به ویروس کرونا، دارو تجویز کردند

    • ناشناس

      سلام ببخشید میشه اسم پزشک رو بگید منم مشکل تنفسی دارم