کد مطلب: ۱۹۶۸۱۸

هشدارهای پلیس راهور برای یخبندان معابر

هشدارهای پلیس راهور برای یخبندان معابر

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به بروز یخبندان در خیابان‌های پایتخت و احتمال افزایش وقوع تصادفات در معابر هشدار داد.

سرهنگ حسن عابدی گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امشب دمای هوا در مناطق مختلف تهران به منفی ۶ تا ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و از این رو بسیاری از معابر دچار یخ‌زدگی و لغزندگی خواهند بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عابدی با تاکید بر اینکه لازم است طی امشب و فردا شهروندان از انجام ترددهای غیرضروری در سطح معابر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال لیزخوردن خودروها در معابر وجود دارد توصیه ما به رانندگان این است که برای جلوگیری از تصادفات حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و حتماً فاصله طولی مناسب را با خودروهای مقابل رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در صورت بروز هر نوع نقص فنی و همچنین تصادف لازم است رانندگان خودروی خود را متوقف کرده و ضمن ایمن‌سازی اطراف خودرو را منتهی علیه راست مسیر هدایت کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه هنگام یخ‌زدگی و لغزندگی معابر احتمال وقوع تصادف افزایش می‌یابد، گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که از پارک کردن خودرو خود در حاشیه معابر و راه‌های اصلی خودداری کنند.

عابدی با اشاره به آماده‌باش ماموران پلیس راهور در طی امشب و فردا گفت: تیم‌های مختلفی از ماموران پلیس راهنمایی‌ورانندگی در هماهنگی با عوامل شهرداری نسبت به شناسایی معابر نیازمند شن‌پاشی اقدام خواهند کرد و این معابر را به عوامل شهرداری نیز اطلاع می‌دهند تا نسبت به پاشیدن شن و نمک در این معابر اقدام شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به عابران پیاده نیز توصیه کرد که هنگام عبور از عرض خیابان جوانب ایمنی را رعایت کرده تا لغزندگی معابر سبب تصادف وسایل نقلیه عبوری با آنان نشود.

وی همچنین از رانندگان خواست که حتما از لاستیک‌های عاج‌دار برای تردد در سطح شهر استفاده کرده و نیز نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی حتی برای تردد در سطح معابر شهری اقدام کنند.

عابدی درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت نیز گفت: گزارش‌های واصله و همچنین رصد مراکز کنترل ترافیک نشان می‌دهد که در اکثر معابر و راه‌های اصلی پایتخت مشکل و گره ترافیکی وجود ندارد اما رانندگان حتما باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین افزود: هیچ یک از راه‌ها و مسیرها اصلی در پایتخت مسدود نیست.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.