کد مطلب: ۶۸۹۲۶۹

پیش‌بینی وضعیت هوا کشور امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۱/کدام استان‌ها هشدار نارنجی گرفتند؟ + فیلم

پیش‌بینی وضعیت هوا کشور امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۱/کدام استان‌ها هشدار نارنجی گرفتند؟ + فیلم

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: خوزستانی‌ها امروز گرم‌ترین روز سال را تجربه می‌کنند. اما سایر هواشناسی برای سایر نقاط ایران چه وضعیتی را پیش‌بینی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گفته کارشناس هواشناسی هوای گرم در کل کشور ماندگار است و شدت گرما در جنوب غرب به‌خصوص خوزستان و ایلام دیده می‌شود.

به نقل از این کارشناسی هواشناسی، شرایط جوی کشور به سه بخش تقسیم می‌شود. بارندگی، شرایط دمایی و گردوخاک این سه بخش را تشکیل می‌دهند.

دمای هوای گرم همچنان در کل کشور ماندگار است. شدت این گرما در جنوب غرب به خصوص در جنوب غرب در استان خوزستان و ایلام گزارش می‌شود. دهلران منطقه خیلی گرم است و همین‌طور بسیاری از مناطق استان خوزستان که دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند. این شرایط برای امروز ادامه دارد.

اگر ۱۰ روز آینده را در نظر بگیریم، امروز گرم‌ترین روز در این استان است. فردا ماندگاری نسبی هوای گرم را داریم. ولی فردا نوسانات یک تا دو درجه هوا را خواهیم داشت. یعنی از هوای گرم امروز، هوا در نواحی جنوب غرب کشور گرم‌تر نخواهد شد.

به لحاظ دما همچنان برای خوزستان هشدار سطح نارنجی معتبر است.

بارندگی نیز به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی در بخش شمالی کشور و دیگری در بخش جنوبی و دامنه‌های زاگرس. برای امروز کماکان برای بعضی از مناطق هشدار سطح نارنجی را داریم.

در استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، برخی مناطق مرتفع استان آذزبایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شمال استان خراسان رضوی.

در بخش‌های شمالی شدت در گلستان و استان خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

در نواحی جنوبی و غرب کشور ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های استان هایی مثل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌های غربی و جنوبی استان اصفهان، شرق و شمال شرق استان خوزستان، بخش‌هایی از استان فارس شدت بارندگی‌ها را خواهیم داشت. باز هم احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها، جاری شدن آب و سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق وجود دارد.

هشدار سطح زرد را عمدتا در بخش‌های شمالی و بخش‌هایی از غرب کشور را داریم. مثل جنوب استان مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب کشور. فردا نیز این شرایط با شدت و ضعف ادامه دارد.

روزهای ابتدایی هفته آینده به‌خصوص جمعه و شنبه شرایط کمی آرام‌تر است.

از لحاظ شرایط گردوخاک، باز هم تداورم وزش بادها ۱۲۰روزه پدیده بسیار مهم بخش‌های شرقی کشور است.

هشدار سطح نارنجی گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا را برای شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل و مناطقی از استان خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کماکان در استان‌هایی مثل کرمان، خراسان رضوی، مناطقی از مرکز و همین‌طور دامنه جنوبی البرز، مانند جنوب تهران، سمنان هم شدت وزش باد را خواهیم داشت.

اما هشدار سطح نارنجی که خیلی مورد توجه باید قرار بگیرد در شرق کشور است. منطقه زابل و جنوب استان خراسان جنوبی.

نکته بعد که باید به آن اشاره کنیم انتقال گردوخاک برای امروز و فردا یعنی سه‌شنبه و چهارشنبه از کشور عراق به داخل مرزهای ما رخ می‌دهد.

استان‌هایی که درگیر می‌شوند بخش‌هایی از استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و به ویژه خوزستان هستند.

کاهش دید و کیفیت هوا به شکل محسوسی در این مناطق اتفاق می‌افتد. هشدار هم صادر شده است.

رگبار باران در ارتفاعات تهران

ایسنا گزارش داد، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان افزایش ابر و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از امروز تا روز پنجشنبه (۱۸ تا ۲۰ مرداد) در ارتفاعات استان به‌ویژه ارتفاعات شرقی در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و تندباد موقتی مورد انتظار است.

امروز(۱۸ مرداد) در ساعات عصر و شب در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۹ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۰ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.