کد مطلب: ۵۸۲۲۹۱

واردات ۶۰ میلیون دز واکسن در ماه آینده / فایزر از کجا می‌آید؟

واردات ۶۰ میلیون دز واکسن در ماه آینده / فایزر از کجا می‌آید؟

رئیس جمعیت هلال احمر، از واردات ۶۰ میلیون دز واکسن در ماه آینده خبر داد. معاون گمرک نیز گفته است که واردات واکسن فایزر و جانسون اند جانسون به کشور، از مبدا بلژیک انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیست‌ویکمین محموله واکسن کرونا حاوی پنج میلیون دُز واکسن، امروز اول مهر در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

وی از تکمیل شدن محموله‌های واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در شهریورماه خبر داد و گفت: با ورود چهارمین محموله پنج میلیون دُزی دیگر به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت تاکنون ۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است که این حجم از واردات واکسن طبق وعده‌ای بود که از ماه پیش اعلام کرده بودیم.

ورود ۶۰ میلیون دز در ماه آینده

همتی با اعلام سه برابری شدن هفتگی واردات واکسن توسط هلال احمر بیان کرد: از دهم مهرماه سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود که مجموعا ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش حجم واردات واکسن به کشور تصریح کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون هلال احمر با توجه به حجم بالای واردات واکسن افزایش یافته است، بنابراین علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم در بیش از ۹ استان فعال کرده‌ایم ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

فایزرها از بلژیک به ایران می‌آیند

در خبری دیگر اعلام شد، طبق رایزنی‌هایی که در حال انجام است واکسن فایزر و جانسون اند جانسون از مبدا بلژیک وارد کشور می‌شود.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک در خصوص واردات واکسن سینوفارم نیز گفت: امروز پنج میلیون واکسن سینوفارم چینی دیگر به کشور وارد شد و تشریفاتش در پای پرواز انجام گرفت و در حال بارگیری است که تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شود ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله مطالعات واکسن فایزر روی مادران باردار در اروپا و آمریکا تکمیل نشده نیاز به چندهزار مادر باردار ایرانی جهت تبدیل به موش آزمایشگاهی هست.ایرانم که طبق گذشته سینه چاک و حلقه به گوش who هست

  • ناشناس

    چه می شد سال قبل این واکسن ها را وارد می کردید حالا خیلی از کودکان و خانواده ها بی سرپرست داغ دار و … نمی شدند اما افسوس…

  • داود

    سلام: جریان چیه که همیشه واکسن را با بندهای اطرافش نشون میدن مگه فرار میکنه آخه توش ویروس نیمه جان هست یا میخوان نشون بدن تازه هست بلاخره همه چی وارد میشه ولی بدون بند عمس و فیلم میکیرن ولی واکسن با بندهاش?