کد مطلب: ۵۱۸۷۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه ۴۵ هزار تومانی اسفند امروز واریز می‌شود

یارانه ۴۵ هزار تومانی اسفند امروز واریز می‌شود

آخرین یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امسال طبق روال ماه‌های گذشته در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امسال طبق روال بیش از یک سال اخیر در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه از سال ۸۹ که آغاز شده نه کاهش داشته است و نه افزایش. طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه ۷۸ میلیون نفر این یارانه را دریافت می‌کنند.

از آذر سال گذشته با اضافه شدن یارانه معیشتی بنزین به لیست واریزی‌های دولت زمان واریز یارانه نقدی مشخص شد و به صورت مرتب در روز دهم هر ماه یارانه معیشتی بنزین و در روز بیستم یارانه نقدی واریز می‌شود.

قرار بود طبق تبصره ۱۴ بودجه امسال یارانه سه دهک از یارانه‌بگیران حذف شوند که این سه دهک حدود ۲۰ میلیون نفر برآورد می‌شوند، اما با توجه به افزایش فشارهای تحریم از یک سو و تبعات شیوع ویروس کرونا بر معیشت خانوارها این تبصره اجرایی نشد.

چند سالی می‌شود که وظیفه شناسایی سه دهک از یارانه‌بگیران به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما فقط در سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نفر حذف شدند.

این تبصره در بودجه امسال نیز تکرار شده، ولی در بخش هزینه‌های دولت پرداخت دو یارانه نقدی و بنزین در نظر گرفته شده است.

با این که پرداخت یارانه‌ها در سال آینده یکی از موارد مورد اختلاف دولت و مجلس است اما به نظر می‌رسد تغییری ایجاد نشود یعنی یارانه‌ها چه از نظر تعداد یارانه‌بگیران و چه از نظر مبلغ در سال آینده تغییر نمی‌کنند.

پس از واریز یارانه نقدی در این هفته، دولت موظف است آخرین مرحله یارانه کرونا را نیز واریز کند. سه مرحله قبلی این یارانه در روزهای پایانی سه ماه آذر، دی و بهمن به حساب ۳۴ میلیون نفر واریز شده است.

حدود ۹ میلیون نفر از این یارانه‌بگیران جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان یارانه کرونا گرفته‌اند. برای ۲۵ میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد، بدون حقوق و فاقد بیمه نیز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در سه ماه گذشته دریافت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیابا۴۵هزارتومان می شودغذامیوه خریداری کردپس عیدی ماچی شدآقای روحانی آن هم ۳۵هزار تومان بخاطروام کروناازآن کسرمیشود اقلا”بانک بیست هزارتومان ازقسط وام کسر می کرد باده هزارتومان بااین همه گرانی آیاچیزی می توان خریدکرد

  • ناشناس

    یادم میاد وقتی اولین یارانه ۴۵۵۰۰ تومنی رو دادن، یه کیسه برنج هندی ده کیلویی، ۱۲ هزارتومن بود.الان همون کیسه برنج شده ۲۴۰هزار تومن ولی یارانه هیچ افزایشی نداشته.با پول ۴ کیسه برنج اونموقع،الان فقط میتونی یه شونه تخم مرغ بخری.من میگم همینم بهمون ندن لااقل منت سرمون نزارن

    • ناشناس

      وای خداهمش بهونه می‌کنه برو دنبال کارت

  • کارگر ساختمانی

    ای خدا خودت به داد این ملت توی این گرونی وبی کاری برس بخدا قسم نان شب ندارم دردم را به کی بگم ای خدا خدا خدا کارگر ساختمانی

  • ناشناس

    سلام خدایا با ااین۴۵ هزار تومان چکار کنیم چه گلی بسر بگیرم چرا چاره ای نمی اندیشید ما که مرگ تدریمی داریم مدیون ما گردن اووای که مایاردی میدزدن

  • ناشناس

    45 تومن خیلی کمه

  • ناشناس

    سلام من خیاطم خانه پدری که قدیمی هست چهار نفر ی که دارای ۲ فرزند پسرم ۱۵ و دخترم ۱۰ سال دارد به خدا خجا لت می کشم. از بچه هام چون توی اتاق ۹ متری چهار نفری زندگی می کنیم من از کار کردن هیچ موقع خسته نشدم ولی وقتی میخوام از سرکار برگردم خانه به خدا خیلی وقتا راه خانه را گم کردم به خدا اگر به خاطر بچه ها نبود تا به حال خودکشی کرده بودم ۴۰ سال سن دارم بعد از این اگه با نزر نیاز اونم اگه تا اخر اعمر اگه درست بشه چقدر ادم می خواد عمر کنه

  • ناشناس

    والا همه چی چند برابر شده. تعجب! چرا یارانه چند برابر نشده.ایا میدانید چرا مسئولین؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    خدایاخودت به داداین ملت برس بااین گرونی چ خاکی به سرمون بریزیم مرغ کیلو۴۲تومن یعنی ۱۰۰۰تومن یه مرغ نمیشه

  • ناشناس

    به ماکه ندادن معیشتی ۱۰۰هزارکرایه هستیم مغازه کرایه شوهرم سنگگ پزه بهانه شده بیمه داره مردم فقط دعا کنیم زود بمیریم

  • ناشناس

    چرا یارانه بیشتر نشد ؟؟الان طوری شده که دولت کلاه سر مردم میذاره !!واقعا براتون متاسفم