کد مطلب: ۶۷۹۶۹۱

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رقم جدید وام بازنشستگان را اعلام کرد. برای سال ۱۴۰۱ وام ضروری کارگران بازنشسته مبلغ دوازده میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای سال ۱۴۰۱ رقم وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پنج میلیون تومان افزایش یافت و به رقم دوازده میلیون تومان رسید.

برابر صحبت‌های اخیر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است برای امسال اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی بابت پرداخت وام‌های ضروری بازنشستگی کنار گذاشته شود.

به صورت مشخص وی دراین باره گفت: سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰۰ هزار فقره وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی پیش بینی کرده است. این وام‌ها از طریق کانون عالی بازنشستگان میان کانون‌های استانی توزیع خواهد شد و در نهایت با ثبت نام اینترنتی به دست متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید.

موسوی در باره شیوه پرداخت وام‌های ضروری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال تمامی مراحل مربوط به نام نویسی بازنشسته متقاضی، معرفی شدن به بانک و حتی پرداخت وام به صورت غیر حضوری است و نیازی به مراجعه حضوری هیچکدام از متقاضیان نیست.

وام ضروری بازنشستگی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود ارائه می‌کند، برای سال ۱۴۰۰ این سازمان به ۲۹۰ هزار بازنشسته وام ضروری هفت میلیون تومانی پرداخت کرده بود.

امسال، تقسیم وام ضروری بازنشستگان بعید است

در این باره نیز علی دهقان‌کیا، مسئول نهاد بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران به تجارت‌نیوز گفت: این وام‌ها براساس جمعیت هر کانون تقسیم خواهد شد، سود این وام چهار درصدی است و نام نویسی و پرداخت آن به صورت غیر حضوری خواهد بود. در حال حاضر ۵ هزار سهمیه وام به شهرستان تهران تعلق گرفته است.

در سنوات گذشته معمول بود برخی کانون‌های بازنشستگی سهمیه وام تعیین شده را مجددا تقسیم می‌کردند و اینطوری با کاستن از مقدار تعیین شده برای هر فقره وام، به شمار بیشتری از متقاضیان وام پرداخت می‌کردند.

به گفته دهقان‌کیا، هرچند برخی کانون‌های بازنشستگی در گذشته با انجام این کار به شمار بیشتری از متقاضیان وام دادند اما با توجه به تغییر تورمی، بعید است این روش پاسخگو باشد، به صورت مشخص خود ۱۲ میلیون تومان نزدیک به دو ماه حداقل مستمری است، بنابراین تقسیم کردن آن به خودی خود جذابیتی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من الان دوازده سال بازنشسته هستم و دریغ از یک ریال وام فقط تبلیغ میکنن سایت وام هم مختص تهران هستش و مهلتش پایان اردیبهشت بوده چرا این همه تبلیغ میکنید

  • ناشناس

    چرا آقایونی که میگن ده میلیون پول کافی هست برای زندگی چرا فقط این دوره ی چهار ساله شونو نمیان با این حقوق رندگی بکنن هر چند که قبلا یکی از وزرا جواب داد که سطح زندگی ما فرق میکنه هر کسی در یه سطحی باید باشه حالا تشخیص داده شده که بازنشسته های تامین اجتماعی یه سری کارکر از کار افتاده هستن و به هیچ دردی دیگه نمیخورن چرا بهشون حقوق حقه ی خودشون رو بهشون بدیم برن در بدبختی خودشون بمیرن کارگرانی که در تمام طول کاریشون هیچ توجهی بهشون نشد دم نزدن بس الان هم میتونن باز با نداری و بدبختی رندگی کنن

  • ناشناس

    چند ماهه ثبت نام کردم اما هی وعده هی دروغ یکم خجالت بکشین یکم برید از کشورهای دیگه یاد بگیرین

  • ناشناس

    خبر مرگشون ۱۲ میلیون وام حساب میشه؟ وامهای هزاران میلیاردی میگیرن و پس نمیدن بعدش شما ۱۲ میلیون وام میدید . خجالت بکشید

  • ناشناس

    افزایش ۳۸ درصدی رو اجرا کنن وام پیشکش

  • ناشناس

    همتون دستتون تو یه کاسه است

  • عبدالمجیدشایسته منس

    سلام،متاسفانه پول پیش منزلم را که درآن سگونت داشتم بعنوان مهریه ازطرف همسرم در مجتمع املش استان گیلان توقیف شده،،یکسال هست نام نویسی در گانون بازنشستگان رودسرنام نویسی کردم حتی درآنروز۶۰هزارتومان بخاطر عضویت درگانون ازمن گرفتنند،شاید۱۲میلیون رقمی نباشد ،ولی برای من که آواره هستم میتواند تقریبااندکی ازپیش رهن خانه باشد و اجاره راهم ازحداقل حقوقیکه میگیرم پرداخت گنم،فقط لطفا بنده را ب چشم یک گدا درنظرنگیرید،،ففط بخت سیاه من باعث شد زندگیم را همسر بد ازم بگیره، ،درضمن پای راست خودم را در۲۶ دیماه ۵۷ بااصابت گلوله تقریباازدست دادم،الان شدیدا برای اجاره کردن منزل واقعا احتیاج ب همین مقدارکم ۱۲میلیون وام را دارم،البته چنانچه درنوبت قرارگرفتم گوتاهی نگنید،بهم پرداخت گنید،،زنده وپاینده گشورم،ایران،

  • مهدی

    وام را من گرفتم باز پرداختش چند سال است و ماهانه چقدر کسر میشود

  • ناشناس

    با سلام خسته,نباشی چرا این وام ۱۲ میلیون مستمری تامین اجتماعی به مردم خرمشهر خوزستان تعلق نمی گیرد لازمش داریم مستاجریم

  • ناشناس

    سلام چرا کانون بازنشستگان رو در این امر دخالت میدید ثبت تام اینترنتی قرعه کشی اینتر نتی اونوقت پارتی بازی هم نمیشه
    یعنی این خیلی فکر میخواد