کد مطلب: ۴۶۵۵۹۴

برای نخستین بار واکسن احتمالی کرونا به مرحله نهایی رسید

برای نخستین بار واکسن احتمالی کرونا به مرحله نهایی رسید

واکسن در نظر گرفته شده برای بیماری ناشی از ویروس کرونا از سوی یک شرکت آمریکایی وارد مرحله نهایی شد. این اولین بار است که آزمایش یک واکسن احتمالی کرونا به مرحله نهایی می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی ان ان، برای نخستین بار واکسن در نظر گرفته شده برای ایمنی در برابر بیماری ناشی از ویروس کرونا از سوی یک شرکت آمریکایی وارد مرحله نهایی و در آستانه تولید انبوه قرار گرفت.

واکسن کرونای شرکت بیوتکنولوژیک «مدرنا» حال نخستین واکسن تحقیقاتی کرونا در میان دیگر شرکت‌های تحقیقاتی است که وارد مرحله سوم و نهایی پیش از تولید انبوه شده است و آزمایش آن در ۱۰۰ نقطه مکانی و جغرافیایی مختلف صورت می‌گیرد.

در مرحله نهایی واکسن کرونا همچنین قرار است تا ۳۰ هزار داوطلب بزرگسال این واکسن را برای ایمنی در برابر کرونا دریافت کنند. تزریق این واکسن طی ۲۸ روز به داوطلبان صورت می‌گیرد.

نتایج مرحله اول و دوم واکسن کرونای شرکت مدرنا حاکی از ایمنی همه دریافت کنندگان و داوطلبان در برابر ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.

واکسن تولید شده کرونا از سوی شرکت مدرنا یکی از ۲۵ طرح تحقیقاتی تولید واکسن در سراسر جهان می‌باشد که به گفته محققان این شرکت بیش از دیگر طرح‌های تحقیقاتی به پیشرفت دست یافته است.

گفته شده شرکت مدرنا برای آزمایش واکسن تولیدی خود در مرحله سوم ۴۷۲ میلیون دلار بودجه اضافی دریافت کرده است. در این گزارش گفته شده مجموع هزینه‌ها و بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت تحقیقاتی در آمریکا تا کنون به رقم بی سابقه ۹۵۵ میلیون دلار رسیده است.

آمریکا بالاترین رقم بیماران مبتلا به کرونا را در جهان داراست.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عرفان

    سلام عزیزان فقط دعاکنیم

  • کوروش

    مردم ایران در حال اشتباه بزرگ در مواجه با بیماری آنفلوآنزای اسپانیای در سال 1918 هستند
    متاسفانه در سال 1918 انفلوآنزای اسپانیایی در جهان روی داد و به مدت 2 سال طول کشید و 3 موج با پیک داشت که 500 میلیون نفر آلوده شدند و 50 میلیون نفر فوت کردند
    بیشترین مرگ و میر در موج دوم اتفاق افتاد چرا که مردم بی تفاوت شدند و از قرنطینه خارج و از فاصله گذاری اجتماعی خسته شده بودند و با خوشحالی و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امور روزمره پرداختند و پس از چند هفته دومین موج بیماری اتفاق افتاد و ده ها میلیون نفر کشته شدند
    جالبه برای این بیماری هم هیچ دارویی به بازار عرضه نشد و بیماری پس از چند سال فروکش کردما مردم ایران هم باید از این واقعه درس عبرت بگیریم چرا که اگر به عادات گذشته و برگزاری مراسمات دینی خود ادامه دهیم قطعا در تاریخ ثبت خواهیم شد

  • حسین

    اونا با هزار ملیارد دلار واکسنشو ساختن توی این ۶ ماه.توی ایرانم ۲۲ ملیارد دلار گم شده

  • مصطفی

    نظر من چی مشکلی داشت ثبت نکردین

  • محمدرضا

    کرونا چیه ؟
    مگه چی شده
    چرا همه میگند کروناااا کروناااا
    ماشینه
    جانداره
    پفکه
    چیهههه