کد مطلب: ۴۷۰۲۴۶

واکنش رئیس بورس به ریزش‌های اخیر شاخص / بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند

واکنش رئیس بورس به ریزش‌های اخیر شاخص / بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیرمستقیم افراد غیرحرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات و مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال ۵ میلیون کد معاملاتی به خانواده بازار سرمایه اضافه شد و تعداد کدها از ۱۰ میلیون ابتدای سال به ۱۵ میلیون رسید.

وی ادامه داد: هم‌زمان آزادسازی سهام عدالت چشم‌انداز جدیدی پیش روی بازار سرمایه قرار داد و رشد و عمق بازار را دو چندان کرد به طوری که جمعیت ۴۵ میلیون نفری به جمع سهامداران بورسی اضافه شد.

رئیس سازمان بورس افزود: در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به امر آموزش و فرهنگ‌سازی توجه کرد و یکی از بهترین ابزارها برای افزایش آگاهی و انتقال دانش تخصصی به جامعه، رسانه است.

او با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری صحیح، ورود غیر مستقیم افراد غیرحرفه‌ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات، مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه‌ای دارای مجوز و مواردی از این دست مفاهیمی است که بار انتقال آن به آحاد جامعه، بر دوش رسانه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز مالکین سهام عدالت، جامعه بزرگ مخاطبین رسانه‌ها هستند اما بسیاری از آنها اطلاعات کافی در خصوص بازار سرمایه ندارند و انتقال دانش و آگاهی به این بخش از هموطنان عزیز نیز بر دوش رسانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هاااا الان اینا که در وکردی یعنی چه؟
    چه ربطی داشت هااااا

  • ناشناس

    شما ی ماه کدهای حقوقیهارو ببندید اونوقت معلوم میشه تازه واردها هیجانی هستن یا حقوقیها مفت خورند.

    • ناشناس

      دقیقا

  • علی علوی

    سلام
    به افراد عادی که سرمایه سون رو به بازار بورس آورده اند ایرادی نمیتوان گرفت.ولیکن به مدیریت ناصحیح و عدم هماهنگی مدیران بورس و اقتصاد ایراد جدی وارد است.

  • ناشناس

    باسرمایه مردم بازی نکنید

  • فرزانه

    این نیز بگذرد….

  • سکینه

    چطوری شد که بیست و هفتم یه دفعه دارا یکمی که چند روز منفی پنج میخورد ، مثبت ده شد؟ الانم یه روز در میون هر سهمی مثبت و منفی ماکزیمم میشه؟ فقط باید بگم اشتباه کردیم پول زحمت کشی را آوردیم توی قمارخونه بورس

    • امیر

      شما پولت رو ببر از بازار بیرون، چون سوادش،رو نداری،دارایکم قیمتش،بیست وهشت تومنه،،نه هفده تومن،،باید ده تا مثبت ده بخوره،،اگه شما سهام دارا یکم رو جدا داشتی بیست وهفت هزار،تومن پولش بود،حالا فهمیدی که چطور منفی پنج شد مثبت؟؟؟

  • ناشناس

    شما کد بورسی بی حساب کتاب دادین آقای رئیس
    شما هستید که به حق خودتون قانع نیستید،چرا نمیزارین بورس راه خودش وبره،چرا سیاست ودولت تو همه چیز دخالت میکن
    بدبخت مردمی که اختیارشان دست امثال شما باش

  • حواس جمع

    ملت میشینن پای ماهواره بیشتر تحلیل اونا رو قبول دارن تا تحلیل کارشناسهای بورسی رو متاسفم… معلومه اون ور آبی ها میخوان به اقتصاد ایران و مردم ضربه بزنن… یک عده از هموطنا چقد دهن بین هستن بدون تعقل و تفکر

  • امیر

    دوست عزیز بورس جای خاله بازی نیست، باید با آگاهی وارد بورس شد،خیلیا تو این مدت سود چند صددرصدی کردن فکر کردن هرماه باید پولشو دوبرابر بشه، نگاه بورسی باید بلند مدت باشه، نه اینکه خونتو بفروشی به امید اینکه یه ماه بعد بتونی دوتا خونه بخری،این همه کارشناس بازار گفتن و میگن که باید با بازار آشنا بشید بعد سرمایه گزاری کنید ولی کسی گوشش بدهکار نیست، در ضمن بورس سقوط نکرده و نمیکنه مگر در شرایط فوق حاد، بورس اصلاح میکنه و استراحت

    • ناشناس

      تمام تحلیل گران بورس زیرش موندن نمیدونن چه خبره. خاله بازیه اعتماد مردم تو این ضمینه هم از دست رفت

  • ناشناس

    من یه خوب دارم مافامیلمون تو اطلاعات اتشنشانی است خبرداده که بورس زمستان خوب نگرانی در بین نیست اگر هم باش ازدروری شما عزیزان است من حالم خوب است وشما هم خوب باشید خداراشششکر که کارت ملی داریم بعضی ها ان را هم ندارند