کد مطلب: ۱۷۹۸۵۴

واکنش رییس دادگستری تهران به اعلام حکم دادگاه از سوی بقایی

واکنش رییس دادگستری تهران به اعلام حکم دادگاه از سوی بقایی

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: به موجب قانون کسی که با اتهامات متعدد محکوم می‌شود، در مقام اجرا فقط مجازات اشد قابل اجراست.

غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: به موجب قانون کسی که با اتهامات متعدد محکوم می‌شود، در مقام اجرا فقط مجازات اشد آن قابل اجراست، منتها بعضی از افراد شیطنت می‌کنند، فرقی هم نمی‌کند چه متهمین و چه شکات.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسماعیلی درخصوص اعلام حکم دادگاه از سوی حمید بقایی مبنی بر محکومیت به 63 سال حبس افزود: می‌خواهند قصه را مهم جلوه بدهند بنابراین می‌آیند و محکومیت‌ها را جمع می‌کنند و می‌گویند فلانی به این میزان مجازات محکوم شده است.

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: قانون اینگونه در نظر گرفته که بابت هر عنوان اتهامی دادگاه باید مجزا بررسی کند و اولا ببیند آن عنوان اتهامی از نظر دادگاه مستند و مدلل هست و اگر هست رای بدهد، محکوم کند و برای هر کدام از اینها رای مجزا بدهد و اگر هم نیست تبرئه کند.

وی بیان کرد: در مقام اجرا ممکن است برخی از این موارد در مرحله تجدید نظر دچار تغییر و تحول شود و باید توجه کرد که ر مقام اجرا فقط مجازات اشد قابل اجراست.

اسماعیلی افزود: اگر همه مجازات‌ها هم مساوی باشند مثل اینکه فردی بابت 100 فقره کلاهبرداری به 100 تا 10 سال حبس محکوم شود، فقط یک 10 سال قابل اجرا است.

وی گفت: ما باید بر مبنای حقوقی، قانونی و ضوابط و مقررات دادرسی و همچنین ضوابط و مقررات اجرای احکام نسبت به آرا صادره از ناحیه مراجع قضایی اظهارنظر کنیم.

اسماعیلی افزود: من بنا ندارم در رابطه با جزئیات این دادنامه تا قبل از قطعیت اظهار نظر کنم؛ لذا در مورد مصاحبه ایشان هم در مقام تایید و تکذیب اصلا اظهارنظری نمی‌کنم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.