کد مطلب: ۶۱۳۰۶۰

زنان تماشاگر بازی ایران و عراق می‌شوند؟

زنان تماشاگر بازی ایران و عراق می‌شوند؟

مجوز حضور تماشاگر در بازی ایران و عراق از سوی فیفا منوط به حضور زنان ایرانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجوز حضور تماشاگر در بازی ایران و عراق از سوی فیفا با شرط حضور تماشاگران خانم صادر می‌شود، آیا این شرط عملی می‌شود یا خیر؟

آن طور که تابناک گزارش داده، رییس فدراسیون جهانی فوتبال برای تماشای بازی تیم ملی ایران در برابر عراق وارد تهران خواهد شد.

این مسابقه‌ روز هفت بهمن در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، ناگفته پیداست که اینفانتینو دوست دارد تاکیدی که به فدراسیون فوتبال ایران داشته را در این بازی مشاهده کند. یعنی برگزاری بازی با حضور تماشاگر به خصوص تماشاگران خانم. البته فیفا به خاطر کرونا و هم چنین مسایل فرهنگی ایران مشکلی با محدودیت حضور تماشاگران در استادیوم آزادی و جدا نشستن خانم ها از آقایان ندارد. چرا که همواره یکی از تاکیدات فیفا احترام به قوانین فدراسیون های ملی است.

اما مجوز حضور تماشاگر در این بازی از سوی فیفا در صورتی صادر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایران برای فروش بلیت به تماشاگران خانم ایرانی برنامه‌ریزی کند. در غیر اینصورت این بازی بون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و این یک پوئن منفی برای فدراسیون فوتبال ایران و تیم ملی خواهد بود.

فیفا این تاکید را به چندین کشور دیگر هم داشته است. از جمله عربستان که در برابر اصلاحات مد نظر فیفا مقاومتی نداشتند و حتی این حضور را به سود خود دانسته‌اند. چرا که بر این عقیده‌اند حضور بانوان در استادیوم برای تماشای بازی فوتبال به برابری حقوق زن و مرد در جامعه کمک می‌کند.

سامانه بلیت‌فروشی به بانوان راه‌اندازی می شود

اینکه فدراسیون فوتبال پیش‌تر مقدمات حضور بانوان را در استادیوم آزادی مهیا کرده، بدین معنی است که مجوزهای لازم را برای حضور بانوان در استادیوم آزادی دریافت کرده است.

به همین بهانه فدراسیون فوتبال در تلاش بوده در روزهای اخیر مدیران بالادستی را از تصمیم خود برای بازی ایران - عراق مطلع کند و اگر مشکلی در این زمینه پیش نیاید در روزهای آتی سامانه بلیت فروشی به بانوان راه‌اندازی می‌شود.

البته حضور آنها در استادیوم آزادی با شرایط خاصی خواهد بود. بدین صورت که برای ورود به استادیوم آزادی باید در یک مکان مشخص در درون مجموعه ورزشی آزادی حاضر و در نقطه خاصی از استادیوم آزادی جانمایی شوند.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.