خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۲۷۹۸

ریزش بورس سرمایه‌ها را به سمت بازار طلا و سکه می‌برد

ریزش بورس سرمایه‌ها را به سمت بازار طلا و سکه می‌برد

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا گفت: ریزش بازار بورس می‌تواند جریان سرمایه‌گذاری را از این بخش به سمت بازار طلا و سکه هموار کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی‌آرای با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلای و سکه اظهار کرد: با کاهش قیمت اونس جهانی، فعالان این حوزه منتظر کاهش قیمت در بازار بودند، اما ریزش شاخص بورس و افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن مجدد طلا و سکه شد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بازار طلا و سکه به دلیل ایام محرم و مراسم سوگواری با رکود و حالت نیمه تعطیلی مواجه شده است و معاملات از هفته‌های آینده بهتر خواهد شد.

وی افزود: افت شاخص بورس طی هفته‌های گذشته هنوز موجبات فرار سرمایه از این بخش را فراهم نکرده است و در صورتی که ریزش در بورس ادامه‌دار باشد می‌توان از ورود سرمایه به سایر بازار‌های کشور از جمله طلا وسکه شود.

کشتی آرای بیان کرد: درخواست کارت ملی از خریداران ارتباطی با مالیات ندارد و این موضوع مربوط به اقداماتی جلوگیری از پولشویی است و این قانون از گذشته وجود داشته و این طرح به دنبال رصد ورود سرمایه به حوزه طلا و سکه است.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: کسانی که در سال ۹۶ به بعد از بانک مرکزی اقدام به خرید سکه کردند تا ۱۰ سکه معاف از مالیات هستند، اما بیشتر از این تعداد مشمول پرداخت مالیات بر اساس جدول است.

وی افزود: رونق دوباره بازار طلا و سکه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما با پشت سر گذاشتن دهه اول محرم در انتهای هفته آینده و بررسی بازار و نرخ ارز می‌توان در این خصوص اظهار نظر دقیق کرد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا باید سکه هایی که از بانک مرکزی خریدیم مالیات بدهیم چرا همان روز ثبت نام اعلام نکردید کاش از بازار آزاد گرفته بودیم به دولت اعتمادی نیست؟

  • علی

    من خودم شنبه مقداری طلا فروختم و وارد بورس کردم الان قیمت خیلی از سهما نصف ارزش واقعیشونه و این یعنی یه سود میان مدت خیلی خوب

  • دیجی بورس

    مالیات بر سکه و طلا که در آینده بیشتر هم میشود و مالیات بر اجاره و خانه های خالی موجب جذابیت بیشتر بورس خواهد شد. اصلاح بورس هم در واقع به نفع بورس بود نه ضرر. چون هیجانی ها خارج شدند خوشبختانه و دیگر هم نمی توانند وارد شوند. بورس جای افراد حرفه ای ، سرمایه گذار و تحلیل گر هست. نه افراد با تفکر قماربازی

  • ناشناس

    در جواب این تیتر.
    اولا. ریزشی در بورس نبوده و نخواهد بود
    دوما. اگر میخواست نقدینگی به بازار های دیگه بره . اصلا از اول به بورس نمیومد. چون بازارهای دیگه خبری نیست اومد تو بورس.
    سوما. در مورد طلا و مسکن هرچی اینا بخواهد خوب بشه اگر بعضی شیفته هستن کلی صندوقهای پشتوانه طلا هست و شرکتهای سرمایه‌گذاری و ساخت مسکن برند سهماشونو بخرن . مگر اینکه از دلالی خوششون بیاد! متاسفانه بورس جای دلالی و بخت آزمای و قمار نیست

  • ناشناس

    من که هرچی طلا باشه میفروشم بورس میخرم چون میگن بورس طلایه اما نه مگه چرا خود طلا که طلاتره نسبت به چیزی که میگن طلاس ولی باید اثبات بشه اصلنشم شاید طلا نباشه طله باشه ببخشید تله

  • مارال

    آخه طلا میخواد چقدر بالا بره وای بورس یه چیز دیگه ی اگه وًعیت خوب باشه که فعلا عالیه تو دو روز گذشته که خوب حال داد به اندازه ی ۶ ماه صبر کردن تو سرمایه گذاری تو طلا