کد مطلب: ۵۷۰۶۴۱

ورود محموله‌های جدید سرم به کشور + جزئیات

ورود محموله‌های جدید سرم به کشور + جزئیات

به گفته معاون فنی گمرک ایران، به تازگی محموله‌های سرم وارد ایران شده و تعدادی کامیون دیگر نیز از مرز بازرگان در حال ورود است که بدون هیچ ایستایی ترخیص و تحویل وزارت بهداشت می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد ارونقی، اشاره‌ای به جزئیات واردات سرم داشت و در این رابطه گفت که طی هماهنگی های صورت گرفته در چند روز اخیر ۲۵ پالت از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده که انجام تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار است ده‌ها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شود که هم اکنون ۱۸ کانتینر حاوی انواع سرم مورد نیاز از گمرک بازرگان عبور کرده و در حال حرکت به سمت تهران است.

ارونقی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و سازمان اطلاعات سپاه جهت تسریع در واردات این سرم‌ها یادآور شد که طی هماهنگی با گمرک متناظر بازرگان در ترکیه مقرر شد با توجه به ازدحامی که در گمرک این کشور وجود داشته، محموله های سرم ایران از صف خارج و به سرعت به سمت ایران ادامه مسیر دهد.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد که با دستور و پیگیری گمرک ایران هیچ گونه ایستایی در ترخیص سرم های وارداتی در گمرکات مربوطه وجود نخواهد داشت و به صورت حمل یکسره در اسرع وقت ترخیص می شود ( ایسنا ).

سرم‌های تزریقی جیره‌بندی شد!

به گزارش تجارت‌نیوز، از چندی پیش سرم تزریقی در داروخانه‌ها کمیاب شده است. برخی داروخانه‌ها علت کمبود سرم را قطع برق کارخانه‌ها و افزایش سرعت همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند.

رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور با تائید این خبر گفت: با شیوع موج پنجم کرونا تقاضا برای سرم زیاد شد، این در حالی که توزیع سرم برای داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شده است!

در این میان برخی داروخانه‌دارها هم مدعی هستند که سرم سهمیه‌بندی شده است و ماهانه به هر داروخانه ۱۲ یا ۲۴ عدد سرم داده می‌شود. این در حالی است که تجویز پزشکان در دفترچه بیمار بین چهار یا پنج سرم است!

برخی دیگر از داروخانه‌داران تهرانی از کمبود آب مقطر هم گزارش می‌دهند و می‌گویند که به دلیل کمبود سرم انجام برخی عمل‌های جراحی متوقف شده است.

قطع برق سرم را کمیاب کرد

در این میان برخی داروخانه‌دارها معتقد هستند قطع برق تولید سرم را کم و باعث کمبود در بازار شده است!

هادی ابوی، رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور با اشاره به قطع برق کارخانه‌ها و تاثیر آن در کاهش میزان تولید سرم گفت: قطع برق در سراسر کشور در نحوه تولید تمام کالاها اثر گذاشته است و تولید سرم از قطعی برق تاثیر پذیرفته چرا که تولید آن پیچیدگی خاصی ندارد و در واقع علت کمبود سرم بیشتر از بی‌تدبیری مسئولان است.

مطالعه متن کامل گزارش کمبود سرم تزریقی در تهران پیشنهاد می‌شود.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.