کد مطلب: ۳۲۵۸۹۹

ورود موج جدید بارشی به کشور از پنجشنبه

ورود موج جدید بارشی به کشور از پنجشنبه

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه جوی از بعدازظهر پنجشنبه به کشور موج جدید بارش در نواحی غربی و شمال غرب کشور را دربر‌می‌گیرد.

مسعود حقیقت افزود: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب کشور در شب گذشته اکنون شاهد بارش در بوشهر، یاسوج و شیراز هستیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم امروز در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، غرب کرمان، جنوب اصفهان، بخش‌هایی از هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران همراه با رعد و برق رخ دهد.

حقیقت افزود: فردا فعالیت این سامانه بیشتر در نیمه شرقی به ویژه استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

وی گفت: اما سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر پنجشنبه از مرزهای غربی و شمال غربی وارد کشور می شود که به تدریج استان‌های واقع در این دامنه ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انتظار داریم این سامانه به تدریج در مناطق مرکز و غرب کشور مستقر شود.

ادامه انباشت آلایندگی در کلانشهرها

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امروز و فردا همچنان انباشت آلاینده‌های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران ، اصفهان و اراک را خواهیم داشت که تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: به مرغداری‌ها حاشیه این شهرهای صنعتی توصیه می‌شود حتما در واحدهای صنعتی تهویه مناسب را در طول شبانه روز داشته باشند.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال بارش در تهران در روز پنجشنبه وجود دارد افزود: کمینه دمای امروز صبح تهران 8 درجه بود ، بیشینه دمای دیروز پایتخت 16 بود که امروز 14، فردا 16 و پس فردا به 15 درجه خواهد رسید.

حقیقت گفت: رودان، راسک و میناب با 34 درجه و چالدران، سراب، خلخال و ورزقان با منفی 5 در جه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.