خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۵

ورود هواپیماهای ای.تی.آر، هزینه‌های میلیاردی فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهد

ورود هواپیماهای ای.تی.آر، هزینه‌های میلیاردی فرودگاه‌ها را کاهش می‌دهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان‌ مهم‌ترین امتیاز هواپیماهای ای.تی.آر را اقتصادی بودن آن‌ها خواند و گفت: ای.تی.آرها به دلیل کوچک بودن برای پرواز، طول باند کمتری می‌خواهkد و قدرت مانور بالاتری دارkد و بر همین اساس محرک توسعه بی‌دلیل فرودگاه نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی بنی اضافه کرد: یکی از بهترین محل‌های استقرار هواپیماهای اِی.تی.آر فرودگاه بندرعباس است تا از این فرودگاه به جزایری مثل جزایر تنب، ابوموسی، کیش، جاسک، چابهار و فرودگاه‌های نزدیک به بندرعباس در استان‌های شیراز و کرمان پرواز داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه برنامه اصلی هم این بود که فرودگاه بندرعباس را زمینه پروازی ای.تی.آرها قرار دهند، گفت: بعد از نیازسنجی انجام شده با تهران مکاتبه کردیم و خواستار این هستیم که فرودگاه بندرعباس زمینه پروازی ای.تی.آرهای جوان شود.

وی با توضیح اینکه بیشتر فرودگاه‌های ما فرودگاه‌هایی هستند که مسافر کم، اما تردد بیشتر دارند، گفت: بعضی از فرودگاه‌های کشور به پروازهای بزرگ احتیاج ندارند، بلکه نیازمند این هستند که روزانه پروازهای بیشتری داشته باشند و هواپیماهای ای.تی.آر پاسخ این نیاز و استقبال مردم را خواهد داد.

نخستین گروه از هواپیماهای برجامی از نوع ای.تی.آر صبح روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

این چهار فروند هواپیما در راستای اجرای بخشی از قرارداد هما با کمپانی ای.تی.آر است که در نهایت با تحویل 16 فروند هواپیمای دیگر به طور کامل اجرایی می‌شود.

ای‌تی‌آر 72 (ATR72) هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت هزار و 500 تا هزار و 600 کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ایران‌ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه‌های نزدیک استفاده کند.

این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده‌ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال‌هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.