کد مطلب: ۲۷۶۷۸۷

وسیعترین گلخانه جهان در منطقه آزاد چابهار کلنگ‌زنی شد

وسیعترین گلخانه جهان در منطقه آزاد چابهار کلنگ‌زنی شد

وسیع‌ترین گلخانه جهان با مساحت 120 هکتار با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه‌گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گوهر نقش و نگار منطقه آزاد چابهار عصر سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح کشاورزی اظهار داشت: این گلخانه مدرن، تمام شیشه‌ای و یک پارچه است که با همکاری شرکت دالسم کشور هلند اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا درویش افزود: این گلخانه با سرمایه گذاری 500 میلیون یورو در مدت 36 ماه اجرایی و بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین گلخانه جهان با 80 هکتار در آمریکا وجود دارد که ساخت و راه اندازی گلخانه 120 هکتاری در منطقه آزاد چابهار بزرگترین گلخانه جهان از نظر وسعت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گوهر نقش و نگار منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کشت گلخانه‌ای با صرفه‌ترین و کم آب‌ترین نوع کشت در کشور و جهان است و می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.

وی گفت: چابهار با داشتن حدود 18 تا 35 درجه دمای هوا بهترین نقطه برای کشت انواع محصولات گلخانه‌ای است و می‌توان از این منطقه محصولات تولیدی را به کشورهای همجوار صادر کرد.

درویش اظهار داشت: با ایجاد این گلخانه زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت گوهر نقش و نگار منطقه آزاد چابهار از همکاری و همراهی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برای به ثمر نشستن آغاز سرمایه گذاری این طرح بزرگ قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عصر روز سه شنبه وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.

بانک در این سفر 2 روزه علاوه ‌بر افتتاح و کلنگ‌ زنی برخی پروژه‌های بزرگ ملی، در نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین مشکلات و مسائل این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

افتتاح مجهزترین مجتمع پلاستیک‌ سازی جنوب شرق کشور به ‌عنوان یکی از واحدهای پایین ‌دستی پتروشیمی، کلنگ‌ زنی مجموعه تجاری و تفریحی پرورش کروکدیل و کلنگ‌ زنی مجموعه مانیتورینگ و اداری تیرپارک چابهار برای تقویت کریدور حمل ‌و نقل شرق کشور از جمله برنامه‌های سفر مرتضی بانک به منطقه آزاد چابهار است.

منطقه آزاد چابهار با گستره 14 هزار هکتار از سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده است.

شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریای عمان(مکران) به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.