کد مطلب: ۶۴۰۰۹۳

وضعیت جاده‌های شمال و جنوب کشور چگونه است؟

وضعیت جاده‌های شمال و جنوب کشور چگونه است؟

با توجه به اینکه در ایام نوروز با افزایش سفر و حجم ترافیک روبه‌رو هستیم آگاهی از وضعیت جاده‌ها یک امر ضروری است، آخرین اخبار از وضعیت جاده‌ها را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش حجم ترددها در نوروز ۱۴۰۱ گفت: حجم ترددها امسال ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۴۴ میلیون تردد رسیده است.

تمام مسیرها باز است

سردار حسین اشتری با اشار به وضعیت ترددها اظهار کرد: تمام مسیرها باز است و مسیری که مسدود باشد نداریم. به علت شرایط جوی و آب و هوا سفر به جنوب کشور بیشتر شده است و خواسته ما از رانندگان رعایت نکات ایمنی و توجه بیشتر به سرعت مطمئنه است.

وی افزود: به علت موج برگشت مسافران جاده چالوس در مسیر شمال به جنوب امروز یکطرفه خواهد شد. همچنین موج دوم سفرها نیز درحال آغاز است. در چند روز گذشته ۴۴ میلیون تردد ثبت شده که این عدد افزایش بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

رییس پلیس کشور اضافه کرد: به دلیل رعایت قوانین و نکات ایمنی وضعیت در مقایسه با سال قبل نسبتا بهتر است اما همچنان نگران تصادفات و حوادث هستیم و رانندگان باید توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش تعداد سفرها به جنوب کشور گفت: تردد در تمام مسیرها به صورت معمول انجام می‌شود و هیچ جاده‌ای مسدود نیست. توصیه ما به مردم این است که اگر برای سفر به جنوب کشور تمایل دارند، این کار را انجام دهند چرا که سفر به مناطق شمالی کشور به علت نوسانات جوی، بارش باران و برف و برودت هوا مشکل ساز است. مناطق جنوبی بهترهستند و راحتتر می‌توان به آن‌ها سفر کرد.

وی افزود: در حالی که سفرها به سمت جنوب افزایش داشته، ۳۰ درصد واژگونی خودروها نیز بیشتر از قبل شده است. علت این موضوع خستگی و خواب آلودگی در جاده‌های دراز و رانندگی بدون وقفه است. توصیه ما استراحت به مقدار هر دوساعت یک ربع است.

اشتری با بیان اینکه آمار تصادفات نگران کننده است ادامه داد: البته آمار تصادفات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. توصیه ما برای جلوگیری از تصادفات توجه به توصیه‌های پلیس و بستن کمربند حتی برای مسافران صندلی عقب است. علل اصلی تصادفات خستگی و خواب آلودگی توجه نکردن به جلو است. همچنین میزان تصادفات در ۲۰ کیلومتری شهرها ۶۰ درصد بیشتر بوده است.

وی این را هم گفت که از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ هزار گشت انتظامی در جاده‌ها مستقر شده‌اند.

جاده چالوس یکطرفه شد

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از یکطرفه شدن جاده چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا ، در این باره گفت: جاده چالوس در مسیر شمال به جنوب یک‌طرفه شده و بر این اساس تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال از این محور ممنوع است. همچنین تردد از مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی دلیل این اقدام را افزایش سفرهای برگشت اعلام کرد و گفت: یک طرفه بودن جاده چالوس تا اطلاع ثانوی و کاهش بار ترافیکی بازگشت از سفرهای نوروزی ادامه خواهد داشت.

شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده ها نیز گفت: ترافیک پرحجم و نیمه سنگین را در مسیر شمال به جنوب محور چالوس، حدفاصل مرزن آباد تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه شاهد هستیم. همچنین ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور هراز مسیر حدفاصل رینه تا لاسم نیز نیمه سنگین است. اما در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت تردد روان گزارش شده است.

تردد شناورهای مسافری در بنادر هرمزگان ممنوع!

به نقل از ایسنا ، رفت و آمد شناورهای مسافری در بنادر هرمزگان از فردا تا هشتم فروردین ممنوع است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح امروز (۵ فروردین ماه) در تشریح این خبر، فازود: با بررسی الگوهای هواشناسی این تندباد با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندر لنگه و جزایر غرب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مکی زاده خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران سفرهای دریایی بارعایت نکات ایمنی سفرهای دریایی، به منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی از نشستن و چادر زدن در جزایر خالی از سکنه (شیدور، هندروابی، فارور) خودداری کنند.

وی بیان کرد: ساکنان و بومیان جزایر غرب استان سریع‌تر نسبت به تامین مواد غذایی و مایحتاج عمومی خود اقدام کرده و نسبت به خروج بیمارانشان از جزایر نیز برنامه ریزی کنند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت این تندباد ممنوع است.

به قشم سفر نکنید

به نقل از ایسنا ، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اعلام کرد گردشگران قشم را بعنوان مقصد سفرهای نوروزی انتخاب نکنند.

براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم استقبال بی سابقه گردشگران طی روزهای گذشته موجب شده تا ظرفیت اقامتگاه‌های این جزیره تکمیل شود.

ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اعلام کرد که جزیره زیبای قشم از ابتدای تعطیلات به شکل بی سابقه‌ای پذیرای گردشگران نوروزی بوده است و از هموطنان عزیز درخواست می‌شود، دیگر این جزیره را بعنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب نکنند.

این ستاد همچنین اعلام کرد که همزمان با آغاز تعطیلات نوروز بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی از طریق زمینی با استفاده از خودروهای شخصی و عمومی وارد جزیره قشم شدند.

براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با وجود پیش بینی‌ها و تدابیر صورت گرفته جهت روان سازی وضعیت ترددی گردشگران به جزیره زیبای قشم، در نوروز امسال چندین برابر ظرفیت، به این جزیره مسافرت کرده اند، که ظرفیت اقامتگاه ها، بومگردی ها، فضاهای عمومی اعم از پارک ها، کمپ پارک‌ها و … تکمیل شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.