کد مطلب: ۴۴۱۸۴۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتاق مشترک ایران و عراق:

صادرات فراورده‌های نفتی به عراق آزاد شد / آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق

صادرات فراورده‌های نفتی به عراق آزاد شد / آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا مرزهای دولت مرکزی به روی ایران بسته است اما مرز اربیل کردستان، تمرچین پیرانشهر، باشماق و مریوان مشکلی ندارند و کالا به طور زمینی به این کشور صادر می‌شود.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق درباره آخرین روند صادرات به عراق به تجارت‌نیوز گفت: آمارهای ۱۲ ماهه سال ۹۸ نشان می‌دهد با توجه به ارزش‌گذاری ۳۰ درصدی گمرک بر کالاها اما تجار ایرانی توانستند ۹ میلیارد دلار کالا روانه بازار عراق کنند. در حقیقت روند صادرات کالاهای غیرنفتی به بازار عراق در ماه‌های پایانی سال نیز روند افزایشی داشت.

سید حمید حسینی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مرزهای دولت مرکزی به روی ایران بسته است اما مرز اربیل کردستان، تمرچین پیرانشهر، باشماق و مریوان مشکلی ندارند و کالا به طور زمینی به این کشور صادر می‌شود اما روند صادرات کالا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی از این مرزها به شدت کند شده است.

او اظهار کرد: چنانچه قرار باشد مرزهای دولت مرکزی همچنان بسته باشد قطعا در فروردین ماه روند صادرات به طور چشم‌گیری افت خواهد داشت.

حسینی درباره صادرات فراورده‌های نفتی به عراق هم گفت: صادرات فراورده‌های نفتی به عراق ممنوع بوده که قرار شد از امروز صادرات فراورده‌های نفتی به عراق آزاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.