کد مطلب: ۶۱۸۱۰۷

آخرین وضعیت هواشناسی/تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان

آخرین وضعیت هواشناسی/تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت جوی و هواشناسی کشور این روزها چطور خواهد بود؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده هواشناسی سامانه بارشی در نوار شرقی، شرق سواحل دریای خزر، جنوب و برخی مناطق البرز مرکزی در البرز، تهران و مازندران فعال خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش در فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چهارشنبه (۲۹دی ماه) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت هواشناسی در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. پنج شنبه (۳۰دی‌ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج به سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف انتظار می‌رود، گفت: بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان و کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی

به گفته ضیاییان وضعیت هواشناسی جمعه (اول بهمن‌ماه) در شرق مازندران و گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف رخ می‌دهد. از شنبه (۲ بهمن ماه) تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی سه‌شنبه(۲۸دی‌ماه)خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

وضعیت هواشناسی تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۲۹دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ - و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۸و۲۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

فرماندار ریگان وضع بحرانی اعلام کرد

امیر باقری فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام وضعیت بحرانی هواشناسی ناشی از سیلاب در این شهرستان گفت: ۷۵روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی به بیشتر آنها نیست؛ درخواست امداد هوایی داریم ضمن اینکه از شش نیروی راهداری و برق نیز از دیروز اطلاعی نداریم.

همچنین علی زینی‌وند استاندار کرمان گفت: ورود سیلاب به شهرها، روستاها و منازل مردم باعث تخلیه برخی از این مناطق و اسکان اضطراری مردم در مکان‌های امن شد. وی ادامه داد: هنوز راه دسترسی به ۱۳۰ روستای استان باز نشده است، تلاش برای بازگشایی مسیرها و دسترسی به روستاها ادامه دارد.

ریزش بهمن در آزادراه تهران - شمال

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حادثه ریزش بهمن در آزادراه تهران - شمال که صبح امروز خبر وقوع آن اعلام شد نیز باید به مردم اعلام کنم که با توجه به مسدود بودن جاده و پیش‌بینی هواشناسی قبلی پلیس، این بهمن یک فوتی و سه زخمی برجای گذاشت.

یخبندان سراسری در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به یخبندان سراسری برای صبح روز سه شنبه در استان به ویژه مناطق کوهستانی و دامنه‌ها، گفت: از اواخر وقت دوشنبه با خروج تدریجی این سامانه بارشی شاهد قطع بارش برف و باران در اکثر مناطق گیلان خواهیم بود. بارش‌های دیروز به حدی بوده که بر اساس گزارشات در برخی مناطق کوهستانی ارتفاع برف به بیش از یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

محمد دادرس با بیان اینکه برای روز سه شنبه و چهارشنبه هوای پایدار همراه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه شدید یا خیلی شدید است.

گیلان

گیلان 1

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش اصفهانم میومد?