کد مطلب: ۴۲۵۳۰۷

ویروس کرونا چیست؟ / جدیدترین آمارها از قربانیان ویروس مرموز چینی

ویروس کرونا چیست؟ / جدیدترین آمارها از قربانیان ویروس مرموز چینی

چند هفته‌ای است که در خبرها از شیوع ویروس کرونا می‌شنویم. ویروس جدید چینی تاکنون جان بیش از دو هزار و 900 نفر را در سراسر جهان گرفته است.

چند هفته‌ای است که در خبرها از شیوع ویروس ناشناخته چینی می‌شنویم که تاکنون جان بیش از دو هزار و 900 نفر را گرفته است..

به گزارش تجارت‌نیوز ، از مهم‌ترین علائم این ویروس، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و تب است. در افرادی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی هستند، افراد مسن و کودکان این بیماری خطرناک است و می‌تواند به ذات‌الریه و برونشیت منجر شود.

ویروس مرموز کرونا علاوه بر چین در 40 کشور دیگر از جمله آمریکا و فرانسه هم مشاهده شده است. در ایران نیز تاکنون 388 نفر به این بیماری مبتلا شده و 34 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برخی این ویروس را مشابه ویروس سارس که در سال 2002 در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، می‌دانند

در آن زمان، ویروس سارس از چین شروع شد و در 40 کشور شیوع یافت. در سال 2002، 800 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

نگرانی‌ها از این ویروس بازارهای جهانی را هم تحت تاثیر قرار داده است. تا جایی که در معاملات هفته ابتدایی فوریه شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با رشد 0.28 درصدی مواجه شد.

اگرچه یوان چین طی این مدت افت قابل توجهی را در برابر دلار تجربه کرد، اما افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله ین ژاپن و فرانک سوئیس از رشد بیشتر دلار جلوگیری کرد.

در هفته نخست بهمن امسال اعلام شد: با انتشار این اخبار، قیمت جهانی طلا هم طی یک هفته گذشته 0.87 درصد رشد کرد. اونس طلا که در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه) با قیمت هزار و ۵۶۴ دلار معامله می‌شد، رکورد دو هفته گذشته را شکست و به هزار و ۵۷۱ دلار رسید.

ویروس چینی بازار نفت را هم بی‌نصیب نگذاشت و این بازار نیز متاثر شده است.

کیاسوک سوزوکی، تحلیلگر بازارها در این زمینه گفته است: مردم ویروس جدید را با ویروس سارس که در سال ۲۰۰۲ و از چین شیوع پیدا کرد، مقایسه می‌کنند. من واقعا نمی‌دانم که این ویروس تا چه اندازه مهلک است، اما به‌نظر می‌رسد بازارها به اندازه ویروس سارس آن را جدی نگرفته‌اند.

او در ادامه افزود: اگر خطرات ویروس اخیر مشابه ویروس سارس باشد، برخی از اقتصادها چون تایلند، سنگاپور و مالزی به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمالا تعداد گردشگران نیز در آنها افت خواهد کرد. اما تاثیر طولانی‌مدت آن بر اقتصاد جهانی و بازار ارز محدود خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام این ویروس علائمش مثل انفولانزای تو ایران هست ؟؟

    • ناشناس

      ، من یک پزشک
      به اسم امیر طاها زینعلی 10ساله

  • سهیل

    چطور کرونا آدم را می کشد ؟؟؟؟؟
    اءشاالله زود واکسن ان درست شود

  • علی

    سلام از اول زندگی گفتن پیشگیری 20 الی 25 سال قبل همه چی جایگاه خودشو داشت نظافت خواب استراحت وخیلی چیزهای دیگه با صنعتی شده همه چی بهم خورده وروش استفاده درست رو کل مردم فراموش کردن بهتره از همون شستشویئ دست ودر صورت ابتلا سریعا پزشک وبیمارستان