کد مطلب: ۴۵۷۵۳۶

پیگیری‌های تجارت‌نیوز همچنان ادامه دارد

پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مشکلات سهام عدالت / مسئولان پاسخگو هستند

پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد به مشکلات سهام عدالت / مسئولان پاسخگو هستند

سهامداران سهام عدالت برای فروش و مدیریت سهام خود با مشکلاتی مواجه هستند ولی مسئولان پاسخگو نیستند، در این خصوص وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت درباره مشکلات دارندگان سهام عدالت پاسخگو هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرایند آزادسازی سهام عدالت از روز دهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تقریبا در همه مراحل فرایند آزادسازی مردم با مشکلات و ابهاماتی رو‌به‌رو هستند، اما در حال حاضر مهم‌‌ترین مساله برای آن دسته از سهامداران است که اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود از طریق بانک‌ها کرده‌اند.

طیق اعلام ستاد راهبری سهام عدالت، سهامداران از روز ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به شعب بانکی فرم فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت را امضا کنند.

اما پس از گذشته حدود چهار هفته از شروع ثبت درخواست فروش سهام عدالت از سوی مردم، هنوز بسیاری از سهامداران معترض هستند که پول فروش سهامشان را دریافت نکرده‌اند.

حتی برخی دیگر از سهامداران نیز نسبت به مبلغ واریز شده معترض هستند که این مبالغ از محاسبه ستاد راهبری سهام عدالت برای ۳۰ درصد از سهام، خیلی کمتر است.

همچنین سامانه «سعدی» به‌عنوان نخستین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت در بورس ایران راه‌اندازی شد تا سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از طریق این سامانه سهام خود را مدیریت یا نسبت به فروش آن اقدام کنند.

اما این سامانه نیز برای سهامداران مشکل آفرین بوده است، برخی از سهامداران اظهار کرده‌اند که این سامانه پاسخگویی و پشتیبانی ندارند، همچنین علی‌رغم این که بیش از چند هفته است که درخواست فروش سهام خود را به سامانه داده‌اند اما هیچ‌گونه واریزی انجام نشده است.

سهامدارانی هم که از طریق کارگزاری‌ها برای مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند از مشکلات دیگری می‌گویند، بنابراین بخشی از جمعیت ۱۷ میلیون نفری دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند با این مشکلات مواجه هستند.

در حالی که مخاطبان هر روزه با پیام‌های بسیاری از مشکلات خود در سهام عدالت می‌گویند، اما مسئولانی که در این خصوص باید پاسخگو باشند پاسخ ندادن را در پیش گرفته‌اند.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی حدود دو ماه و حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت حدود سه هفته است که به سوالات تجارت‌نیوز برای پیگیری مشکلات سهامداران پاسخ نمی‌دهند.

پاسخ کوتاه وزیر اقتصاد

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگویی کوتاه با تجارت‌نیوز در پاسخ به این سوال که در مساله سهام عدالت چه کسی باید به مشکلات مردم پاسخ دهد؟ گفت: آقای فهیمی باید پاسخ دهند. تعداد کسانی که تماس می‌گیرند زیاد هستند و دلیل نمی‌شود که این بندگان خدا پاسخ همه را بدهند. سوالتان را برای ایشان پیامک کنید جواب می‌دهند.

وی افزود: من درباره کلیت سهام عدالت صحبت می‌کنم و تا به الان در این زمینه‌ها(جزئیات) مصاحبه‌ای نکردم، بنابراین سخنگو(سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت) باید پاسخگو باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس

    من تاریخ هفدهم تیرماه بانک صادرات. ثبت کردم
    .تا العان که سی وپنج روز میگذره هیچ خبری نیست حتا هزار تومان هم واریز نشده.اخه چرا … بخدا اجاره خانه .قسط هام .همش عقب مونده. رسیدگی کنید …بانک صادرات…..صادرات…واریز کنید.لطفان

    • ناشناس

      منو بابام فروش کردیم ۱۷تیر ماه بانک صادرات واسه من ۲میلیون اومده اما مال بابام هیچ نیومده رفتیم بانک هیچ حواب ندادن

  • میلادجعفری

    توروخداینفرجواب منوبده 3ماهه درخواست فروش سهاممودادم به بانک صادرات ولی هنوزهیچ پولی واسم نریختن بخدالازم دارم ممنون ازتجارت نیوز

  • ناشناس

    یعنی اشتباه کردم پول سهم در بانک صادرات گذاشتم الان دوماه نیم فروختم یک ریال نگرفتم بانک دیگرحتا پاسگردد روز بهشان داد غیره

  • محمدحسنزاده

    من 30درصدسهام عدالتم روبه بانک صادرات ازطریق کافی نت فروختم به من 3ميليون دادند
    می گفتند12ميليون واريزميکنن اما الان یکماهه ريالى ندیده ام
    من اجاره نشین هستم میخواستم پول پیش درروستاکنم
    لطفا رسیدگی کنيدتوروخدا

  • محمدحسنزاده

    پولم روبدين بخرجم?????

  • ناشناس

    من ۳۰درصد سهام خودرو الان ۵ماهه ب بانک صادرات فروختم ولی هروقت میگم میپرسم میگن ب ماربط نداره پس از کی بپرسم اخه

  • ناشناس

    من ۳۰درصد خود رو الان ۴ ماهه فروختم من اگر نیاز نداشتم نمیفروختم دختر نامزادی کرده میخوام واسش وسائل بخرم پول ندارم

  • سمیه

    سلام من 60درصدسهام گذشتم واسه فروش ولی هنوز هیچ خبری نیست الان پنچ ماه شده

  • سمیه

    سلام من 60درصد از سهام گذشتم واسه فروش الان پنچ ماه هیچ خبری نشده هیچ کسی هم یک جواب اخرش جریان سهام چی میشه

  • ناشناس

    سلام.خواهشا امروز سود سهام رو بریزید خیلی احتیاج داریم