کد مطلب: ۶۵۱۰۴

پایان بررسی قراردادهای جدید نفتی تا آخر مرداد

پایان بررسی قراردادهای جدید نفتی تا آخر مرداد

عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف داشت که واکاوی شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، حداکثر تا پایان مرداد امسال مراحل مطالعاتی و بررسی این قراردادها باید به پایان برسد .  رضا پدیدار عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف

441c4c69c0139150c8fd6cfda59c9642_XL.jpg

عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف داشت که واکاوی شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، حداکثر تا پایان مرداد امسال مراحل مطالعاتی و بررسی این قراردادها باید به پایان برسد .
رضا پدیدار عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراداد های نفتی نقاط ضعف داشت افزود: این قرارداد ها واکاوی شد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد.
وی گفت: قرارداد های جدید نفتی با توجه به روح کلی اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی می تواند نقطه قوتی برای توسعه اقتصادی اجتماعی و صنعتی برای کشورمان باشد.
پدیدار افزود: این قراردادها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بررسی می شود.
وی با تاکید بر اینکه مصالح و منافع ملی کشور را می خواهیم حفظ کنیم ادامه داد: کارشناسان بیش از 2 سال این قرارداد ها را بررسی کردند .
عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، حداکثر تا پایان مرداد امسال مراحل مطالعاتی و بررسی این قراردادها باید به پایان برسد .
عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با بیان اینکه کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری مبنای کار ما در تدوین قراردادهای نفتی بود گفت: بیش از یکسال و نیم بهترین کارشناسان و استادان دانشگاه و نخبگان، آن را بررسی کردند.
پدیدار با بیان اینکه مدیریت توسعه را هم به این قراردادها اضافه کردیم افزود: در قراردادهای گذشته تامین کنندگان مالی داشتیم اما در این قراردادها سرمایه گذار داریم که مشارکت می کند.
وی گفت: اسناد بالادستی و مستندات برنامه ششم توسعه را در این قراردادها مورد توجه قرار دادیم.
پدیدار گفت: بر اساس قراردادهای نفتی، مالکیت میدان های نفتی در اختیار ایران است.
عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی با اشاره به اینکه قراردادهای نفتی در آذر سال 1394 رونمایی شد گفت: رئوس این قرارداد در کنفرانس بین المللی در تهران ارزیابی شد و پس از آن همایش ایرادات مورد توجه قرار گرفت و اصلاح شد.
وی افزود : اجرای قرارداد جدید می تواند به خروج از رکود کمک کند.
به گزارش تسنیم،پدیدار گفت: در حال انجام رتبه بندی و تعیین صلاحیت شرکت های خارجی و داخلی هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.