کد مطلب: ۱۶۵۷۹۹

پایان مهلت تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت

پایان مهلت تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت

ساعت 24 امشب آخرین مهلت برای تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت است و پس از این مهلت به هیچ‌وجه امکان پرداخت مانده بدهی اقساط مشمولان وجود ندارد.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: مهلت یک‌ماهه تمدید شده برای تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت سی‌ام مهرماه پایان می‌یابد و این‌زمان از نظر قانونی قابل تمدید نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان خصوصی‌سازی عصر یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای یادآوری کرد: مشمولان سهام عدالت تا پایان سی‌ویکم شهریور فرصت داشتند صورت‌حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند که البته این مهلت با تصویب شورای عالی اصل 44 به مدت یک‌ماه تا پایان مهرماه تمدید شد.

بنابراین ساعت 24 امشب آخرین مهلت برای تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت است و پس از این مهلت به هیچ‌وجه امکان پرداخت مانده بدهی اقساط مشمولان از طریق شعبه‌های بانک ملی ایران یا سایر روش‌های اعلام شده وجود ندارد.

سامانه سهام عدالت سه روز از دسترس خارج می‌شود

سامانه سهام عدالت با پایان یافتن مهلت قانونی تسویه اقساط سهام عدالت به مدت سه روز برای به‌روزرسانی سیستم و اعمال اصلاحات لازم، از دسترس خارج می‌شود.

پس از این تاریخ دوباره امکان ثبت شماره شبا، رویت صورت‌حساب و سایر خدمات این سامانه فراهم می‌شود.

مشمولان سهام عدالت می توانند برای تسویه نقدی باقی‌مانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود به هر مبلغی که تمایل دارند تا سقف 10میلیون ریال (یک میلیون تومان) پرداخت نقدی داشته باشند.

2 دهک پایین درآمدی مشمول سهام عدالت یعنی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف 50 درصدی برخوردارند و 10 میلیون ریال سهام آن‌ها به‌طور کامل پرداخت می‌شود اما بقیه مشمولان هنوز حدود نیمی از مبلغ سهام عدالت یعنی نزدیک پنج میلیون ریال (500 هزار تومان) را برای مالکیت کل سهام یاد شده به دولت بدهکارند.

پس از عبور از این مرحله طبق آیین‌نامه اجرایی توزیع سود سهام عدالت، اگر فرد مشمول بدهی خود را بابت سهام عدالت تسویه نکند، سازمان خصوصی‌سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد می‌کند.

مشمولان می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از مانده سهام تخصیصی خود مطلع شده و در صورت تمایل، قبض پرداخت را از این سامانه بگیرند و مبلغ مورد نظر را از طریق شعبه‌های بانک ملی ایران پرداخت کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.