کد مطلب: ۵۳۱۴۸۹

پایان نشست مشترک برجام / هیات ایرانی برای مشورت به تهران برمی‌گردند

پایان نشست مشترک برجام / هیات ایرانی برای مشورت به تهران برمی‌گردند

یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت چهارده به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌ برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌

عراقچی در عین حال تاکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌وگوها به سمت زیاده‌خواهی، وقت‌کشی و چانه‌زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌وگوها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

هیات‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.