کد مطلب: ۱۳۲۷۳۸

پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات با ضمانت کشاورزان

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات با ضمانت کشاورزان

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بانک کشاورزی برای دسترسی آسان و راحت کشاورزان و روستاییان بیش از 90 درصد تسهیلات را با ضمانت خود کشاورزان پرداخت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات خلاف واقع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی روز جمعه، تاکید کرد: دولت یازدهم برای ارائه خدمات بیشتر به روستاییان و کشاورزان، سرمایه بانک کشاورزی را از 18 هزار میلیارد ریال (1800 میلیارد تومان) در سال 92 به 60 هزار میلیارد ریال (6000 میلیارد تومان) افزایش داده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افزایش بیش از سه برابری سرمایه بانک مرکزی را قادر کرده است که نقش‌آفرینی بیشتر در محیط روستایی و کشاورزی داشته باشد.

براین اساس برای دسترسی آسان و راحت کشاورزان و روستاییان بیش از 90 درصد تسهیلات با ضمانت خود کشاورزان پرداخت شده است.

واردات میوه فقط برای شب عید انجام شد

این وزارتخانه همچنین درباره اظهارات حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی درباره واردات میوه تاکید کرد: این وزارتخانه برای تامین میوه شب عید امسال، که به دلیل سرما و یخ‌زدگی مرکبات شمال انجام شد، ۵۰ هزار تن مرکبات وارد کشور کرد.

در این اطلاعیه یادآور شده است که در طول ۸ سال فعالیت دولت قبلی (نهم و دهم) یک‌ میلیون و 300 هزار تن انواع مرکبات به کشور وارد شده است.

اولویت دولت حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی است

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: به جز میوه های گرمسیری مانند موز و انبه که در داخل تولید نمی‌شوند و در ۳۰ سال گذشته واردات آن آزاد بوده و به کشور وارد شده‌اند، در این دولت به منظور حمایت از تولید داخلی واردات میوه ممنوع بوده است.

بر این اساس برای نخستین بار در این دولت سیاست بازار در ازای بازار برای حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شد و در اجرای آن واردات موز به صادرات سیب تولید داخل محدود شد و به صادرات بیش از 350 هزار تن سیب مازاد کشور کمک کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.