خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۱۷۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افراد مُسن چگونه وام ضروری بازنشستگی بگیرند؟

افراد مُسن چگونه وام ضروری بازنشستگی بگیرند؟

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

براساس اعتباراتی که جداگانه هرکدام از این دو صندوق برای مستمری بگیران خود کنار گذاشته‌اند، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به ترتیب حدود ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته و نیز حدود ۴۰۰ هزار کارگر بازنشسته این تسهیلات را دریافت کنند.

اما در این میان شروطی وجود دارد که امکان دسترسی به این تسهیلات را برای متقاضیان متفاوت می‌کند.

به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی، مستمری بگیران بالای ۷۰ سال سن یا کسانی که حساب واریزی حقوق بازنشستگی آنها در بانکی غیر از بانک رفاه است، نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

در این خصوص اما راهکارهایی هست که می‌تواند مشکل این دو گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی را برای دریافت وام ضروری حل کند.

اقدامی که بازنشستگان بالای ۷۰ سال باید انجام دهند

در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام ضروری دارند اما سن آنها بالای ۷۰ سال است، مقررات ناظر بر پرداخت وام ضروری بازنشستگی راه حلی را پیش بینی کرده است.

مطابق این راه حل، کافی است متقاضی بالای ۷۰ سال سن، ضامنی قابل وثوقی را به بانک معرفی کند تا بتواند وام ضروری خود را دریافت کند.

البته درحالتی که سن بازنشسته متقاضی کمتر از ۷۰ سال باشد نیازی به معرفی ضامن و بانک رفاه به اعتبار مستمری که قرار است ماهانه واریز شود، وام را پرداخت می‌کند.

دلیل ایجاد این محدودیت، بالا بودن احتمال فوت شخص وام گیرنده در سنین بالای ۷۰ سال است. از آنجا که بعد از فوت، احتمال قطع مستمری به دلیل نبودن بازماندگان سببی یا نسبی وجود دارد، بانک سعی می‌کند تا از طریق ضامن معتبر ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد.

بازنشستگانی که در بانک رفاه حساب ندارند، چه باید بکنند؟

اما در مورد آن گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق ماهانه آنها به حساب بانکی غیر از بانک رفاه واریز می‌شود نیز مقررات موجود راه حلی پیش بینی کرده است.

این افراد کافی است تا با مراجعه به یکی از شعب یا کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی به صورت رسمی درخواست واریز حقوق بازنشستگی را به حسابی فعالی در یکی از شعب بانک رفاه ارائه کنند.

یک ماه بعد از جابجایی حساب، این افراد واجد شرایط نام نویسی برای دریافت وام بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام وام بازنشستگی به سن چکارداره ماپنجادوسال داریم به ما وام نمیدن حتما هفتادسالمون باشه وام بدن

  • ناشناس

    سلام بانک ها طبق دستور العمل .و.بخشنامه ایکه به تمام ادارجات وبانکها . ابلاغ شد ه می توانند وام ضروری را مثل کارمندان شاغل دریافت کنند. ولی بر چه اساسی از گرفتن این تسهیلات وام ضروری را محروم هستند نمی دانم. لطفا اگر امکان دارد ّیکی محض رضای خداوند پیگیری کند

  • مهدی

    سلام
    من چیزی جز شعار در این روند وام تامین اجتماعی نمیبینم
    اولا متاسفم برای نحوه درخواست وامتون میگید غیرحضوریه ولی باید به کانون مراجعه کنیم
    دوما گفتید پازسال ۷۵ سال سن چی شد حرفتونو پس گرفتید!
    خسته نباشید واقعا

  • ناشناس

    ما در خواست دادیم با اینکه قسط نداشتیم و ۵ سال پیش وام ۴ تومنی گرفته بودیم بما تعلق نگرفت ،چرا به همه نمیدین وام رو اخه،لابد لازم داریم که ثبت نام‌میکنیم ،من خرج درمانم رو با این حقوق و بیمه تکمیلی که هیچ جای درست و حسابی قبول نمیکنن از کجا بیارم واقعا ،

  • بازنشسته لشگری

    خیلی جالبه^من بازنشسته لشگری هستم؛۱۲ساله که بازنشست شدم،برای هروامی که به کانون و… مراجعه میکنم،میگویند: خیلیا درنوبت هستندوهنوزنوبت شما نشده؛چندساله دیگه می‌گویند که چون سن شما زیاده،فقط وام هزینه کفن ودفن بهت تعلق میگیره، اونم،فقط به وراث درجه یک میدهیم،اونم بشرطیکه امواتهای بازنشسته دیگرقبل ازمن در نوبت نباشند! بیاد اشعار شاعر: شامی کرماشانی افتادم( چَه بِکَم وه دسِ بازنشستگی، داد وه هَرکَه بَم حقم نیسِینی^ داد وه دَسِ پیری و بازنشستگی)البته شعراصلی در مورد کرایه نشینی بود که اینحقیر،با تغییرات جزیی،دروصف حال خود و دیگر بازنشستگان عزیز، نوشتم، باشد که مسئول دلسوزی، تادیرنشده،دستی بجنباند و به درددل بازنشستگان،رسیدگی کند^انشاالله

  • Mmm

    سلام من ۳ سال ثبتنام کردم در وام ۷ ملیونی کانون الان پیامش چند روز پیش اومد که اگه نخاستی عدد ۲ را وارد کن یعنی تایید شد که دیگه واریز کنن حالا سوال دارم کی واریز میکنند برام

  • ناشناس

    سلام اگر بازنشسته درتنگنای مالی نباشد ازهفت خوان رستم با بیماری و کهنسالی تقاضای وام نمیکند خداراشکر میگیرم جهت عمل قلب باز نیاز مبرم به این وام دارم نمیدانم علت تاخیر در واریز این وام چیست لطف کنید مسولین محترم سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه اگر واجد شرایط هستیم لطف کنید واریز کنید اگر واجد نیستیم علتش را بگویید ممنون وسپاسگذارم

  • ناشناس

    سلام خواهش میکنم این انتقاد را به دست‌اندرکاران اعطای وام به بازنشستگان تامین اجتماعی که یک عمر برای متحرک بودن چرخه تولید و شکوفایی اقتصاد این کشور زحمت کشیده ودذحال حاضر با انواع بیماریهای قلبی دیابت و و و خودش و همسرش دست و پنجه نرم می‌کنند. سزاوار نیست برای گرفتن یک وام و بعداز گذشتن از هفت خوان پذیرش کانون وسازمان وبانک وتایید واریز این همه زجربکشد وهیچ اطلاع رسانی نکنند اگر واجد شرایط هستیم بگویید تاریخ واریز را اگر نیستیم بگویید تا جهت درمان بیماری برویم بدنبال راهکار دیگری

  • سعید

    باسلام وخسته نباشید این وام ضروری بازنشستگان کشوری که اردیبهشت ۱۴۰۱ ثبت نام کردیم کی واریز میشه

  • علی نظمی

    سلام . نوبت هشتم وام 15 میلیون تومانی حدودا در چه تاریخی به حساب بانکی که حقوق میگیریم واریز میشود ؟