کد مطلب: ۱۸۰۵۵۶

پرداخت ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان کرمانشاه

پرداخت 43 میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان کرمانشاه

شعبه‌های بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکنون نزدیک به ٤٣ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به هم‌وطنان آسیب دیده پرداخته‌اند.

شعبه‌های بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکنون نزدیک به ٤٣ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به هم‌وطنان آسیب دیده پرداخته‌اند.

​به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک صادرات از زمان وقوع زلزله در شامگاه بیست و یکم آبان‌ماه تا پایان آذرماه، چهار شعبه کرند غرب، قصر شیرین، سرپل ذهاب و میر احمد سرپل ذهاب در قالب وام‌های ارزان مصوب بانک مرکزی و دولت، تسهیلات اعطا کرده‌اند.

این وام‌ها به آسیب‌دیدگان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

همچنین سقف وام فردی بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در بانک صادرات ایران افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، سقف وام فردی بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله غرب کشور در مناطق شهری از ٣٥٠ میلیون ریال به ٤٠٠ میلیون ریال و در مناطق روستایی از ٢٥٠ میلیون ریال به ٣٠٠ میلیون ریال افزایش یافت.

پس از وقوع زلزله استان کرمانشاه، هیات دولت برای کمک به ساکنان این مناطق اعطای هفت هزار و ٦٧٥ میلیارد ریال تسهیلات توسط نظام بانکی را تصویب کرد که بر اساس آن، بازسازی خانه‌های روستایی با سقف تسهیلات برای هر فقره 250 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پانزده ساله و بازسازی خانه‌های شهری تا سقف هر فقره 350 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پانزده ساله، برعهده شبکه بانکی گذاشته شد.

در تازه‌ترین تصمیم دولت و بانک مرکزی، سقف تسهیلات فردی ارزان قیمت برای بازسازی خانه‌های شهری به ٤٠٠ میلیون ریال و در مناطق روستایی به ٣٠٠ میلیون ریال افزایش یافته است.

وقوع زمین‌لرزه‌ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) شامگاه یکشنبه بیست‌ویکم آبان استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

در این زلزله 620 نفر جان باختند و 12 هزار و 386 زخمی شدند و به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شد.

براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.