کد مطلب: ۶۰۵۳۰۵

رئیسی:

نزدیک ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم

نزدیک ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های ناتمام در کشور گفت: نزدیک ۵۰ سال پروژه‌ ناتمام در کشور داریم لذا هیچ راهی نیست مگر اینکه پروژه‌ها را اولویت‌بندی و تمام کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز جمعه در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر سختی‌ها، پیام حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) برای ما مدیران و مسئولان است، گفت: خداوند رمز موفقیت همه انبیا را صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها بیان می‌کند.

رئیس جمهور افزود: ویژگی‌ همه امامان، پیشوایان دینی و مصلحان، ایستادگی، صبر، استقامت و تحمل است.

رئیسی با مهم دانستن وظیفه‌ای که بر دوش مسئولان است، اظهار داشت: خواسته‌های مردم در زمینه مسکن و شغل به حق است و مدیران باید در برخورد با مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان لرستان ظرفیت‌ها و امکانات خوبی دارد و باید از آنها به درستی استفاده شود، خاطرنشان کرد: مدیران نباید برای حل مشکلات فقط ناظر باشند و اگر همانند دفاع مقدس همه بخش‌ها و مسئولان پای کار نیایند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

رئیسی با اشاره به پروژه‌های ناتمام در کشور گفت: نزدیک ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم لذا هیچ راهی نیست مگر اینکه پروژه‌ها را اولویت‌بندی و تمام کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر احداث «سد معشوره» در لرستان گفت: فعال‌سازی صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان جزو اولویت‌ها است.

رئیسی با اشاره به مصوبات سفر استانی به لرستان گفت: بیکاری مشکل جدی در استان است و همه طرح‌ها و پروژه‌ها در لرستان باید در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باشد، اما ایجاد اشتغال فقط وظیفه وزارت کار نیست و همه دستگاهها و نهادها باید پای کار بیایند.

رئیس جمهور دانشگاه‌ها را اتاق فکر دولت توصیف کرد و با بیان اینکه دولت همانطور که فاصله خود با مردم را برداشته، فاصله دولت با دانشگاه را هم برمی‌دارد، از دانشگاهیان خواست برای حل مشکلات حوزه آب، کشاورزی، معدن و بیکاری راه حل ارائه کنند.

رئیسی اظهار کرد: با وجود قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها هیچ اتفاقی در کشور نمی‌افتد بلکه باید این قوانین اجرایی شود و در اجرا نیز آسیب‌شناسی صورت گیرد تا بتوان به مدیران و استانداران کمک کرد تا نتیجه‌ای حاصل شود و جوانان بی‌اعتماد نشوند.

رئیس جمهور همچنین فعال شدن بخش مسکن را مهم دانست و گفت: راه‌اندازی صنعت مسکن می‌تواند محرک بسیاری از صنایع باشد.

رئیسی با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل ریلی در لرستان گفت: زمان‌بندی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد تا ۱۰ روز آینده مشخص شود، زیرا خیلی زودتر از این‌ها باید صدای سوت قطار در خرم‌آباد شنیده می‌شد.

رئیسی ضمن تاکید بر تسهیل در حل مشکلات سیل‌زدگان سالهای گذشته لرستان گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها در استان، برای بازپرداخت وام سیل‌زدگان مهلت داده شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شماری از جوانان استان در صنعت گیاهان دارویی گفت: اگر در صنعت گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری شود، ارزآوری آن از نفت هم بیشتر می‌شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت اقتصاد روستامحور گفت: در بیشتر روستاهای کشور گاز، آب و برق وجود دارد اما چرا روستاییان در آن روستا نمی‌مانند و مهاجرت می‌کنند؟ پاسخ سوال این است که ماندن در روستا برای روستایی صرفه اقتصادی ندارد و باید روستاها را به کارخانه‌های بزرگ تولیدی تبدیل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره پرداخت حقوق برخی از کارکنان شهرداری‌های استان گفت: مشکل شهرداری‌ها محصول ارتباطات ناسالم است و افرادی را با پارتی‌بازی به شهرداری می‌آورند و بعد در پرداخت‌‌های خود می‌مانند؛ اما درست است که شهرداری‌ها زیرنظر دولت نیستند اما باید مشکل کارکنان شهرداری‌ها حل شود.

رئیسی خطاب به مدیران استانی خاطرنشان کرد: مردم با حضور دولت امیدوار شدند لذا اگر با کار و نتیجه درست مواجه شوند، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.