کد مطلب: ۶۸۲۲۵۰

آخرین جزئیات سفر پوتین به تهران/ موضوعات مشترک مذاکره پوتین و رئیسی چه بود؟

آخرین جزئیات سفر پوتین به تهران/ موضوعات مشترک مذاکره پوتین و رئیسی چه بود؟

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پوتین وارد تهران شد.

به نقل از تسنیم ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران شد.

مقالات دوجانبه با رئیسی و شرکت در نشست سران کشورهای روند آستانه با موضوع منطقه و سوریه از جمله برنامه‌های پوتین است.

این اولین سفر پوتین به ایران در دوران دولت سیزدهم است؛ البته پیش از این رئیسی یک‌بار پوتین در مسکو و یک‌بار نیز در حاشیه نشست سران کشورهای حاشیه خزر با همتای روس خود ملاقات کرده است.

رئیسی در دیدار اخیر خود با پوتین گفته بود که "تبادلات مالی دو کشور باید در چارچوبی مستقل که سیستم تبادلات مالی غربی گسترش یابد تا هیچ کشوری نتواند بر آن اعمال نفوذ و فشار کند."

و پوتین هم با استقبال از پیشنهاد ایران برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی و سوآپ اذعان کرد که "در ماه‌های اخیر حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی دو کشور افزایش خوبی داشته که این مسیر باید ادامه یابد."

سخنگوی کرملین: رابطه با ایران دارای سابقه طولانی و آینده درخشان است

ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت که تماس‌های روسیه با ایران پراکنده نبوده، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی این کشور است.

پسکوف در گفتگو با کانال یک روسیه اظهار کرد: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی ما بوده است. ما مدت‌هاست که به دنبال روابط اقتصادی با ایران بوده‌ایم و این روابط تاریخی بسیار طولانی و پایه محکمی دارد.

وی برای توضیح روابط طولانی کشورش با ایران به پروژه مشترک نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که با همکاری دو کشور ایران و روسیه آغاز شد.

پسکوف در پایان گفت: همکاری دو کشور آینده محور است و این درحالی است که این رابطه دارای سابقه طولانی و آینده درخشان در جهت منافع دو طرف خواهد داشت.

دیدار پوتین با رییسی در تهران

به نقل از پاد رئیس جمهور روسیه که عصر امروز (سه‌شنبه) به تهران سفر کرده است، بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با رییسی دیدار کرد.

موضوعات مشترک روی میز مذاکره پوتین و رئیسی چه بود؟

ایسنا نوشت: ولادیمیر پوتین پس از ورود به تهران با رئیسی جمهور دیدار کرد و پس از آن روسای جمهور ایران و روسیه عازم دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای شدند.

در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.