خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۸۳۱۱

دو مسافر هواپیما در مسیر تهران به خرم‌آباد پیاده شدند!

دو مسافر هواپیما در مسیر تهران به خرم‌آباد پیاده شدند!

مدیر روابط عمومی هواپیمایی ایران ایر گفت: خلبان پرواز مسیر تهران – خرم آباد به دلیل تغییرات‌ جوی‌ مجبور به کاهش وزن هواپیما و پیاده کردن ۲ مسافر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسام قربانعلی درباره چرایی پیاده کردن ۲ مسافر با تشخیص خلبان از پرواز صبح امروز در مسیر تهران- خرم آباد، گفت: تغییرات جوی در فرودگاه خرم آباد در زمان پرواز منجر به آن شد تا خلبان با هدف بهبود ایمنی و عملکرد هواپیما مجبور به کاهش وزن پرواز شود.

وی تصریح کرد: شرایط وزش باد موافق و مخالف در فرودگاه مقصد و کوهستانی بودن مسیر موجب شد محاسبات خلبان در زمان برخاستن از فرودگاه مهرآباد درباره وزنِ پرواز تغییر کند.

به گفته قربانعلی، هنگام‌ پرواز در شرایط جوی نامناسب و کوهستانی، خلبان بدترین سناریو را در نظر می‌گیرد که مثلا اگر قرار باشد پرواز با یک‌موتور ادامه یابد، تا چه اندازه امکان وزن پرواز وجود دارد.

مدیر روابط عمومی ایران ایر گفت: در نهایت با هدف بهبود عملکرد هواپیما در شرایط کوهستانی مجبور به اعمال کاهش وزن قبل از برخاستن در تهران شد. در نظر داشته باشید که وزن پرواز فقط در زمان پرواز مشخص می‌شود و ما از پیاده کردن این ۲ مسافر عذرخواهی می‌کنیم.

به گفته قربانعلی محدودیت هواپیمای ای. تی. آر محاسبات را توسط خلبان که مسئولیت ایمنی در شرایط پرواز را دارد، تغییر داده است و در نهایت محدودیت اقلیمی و شرایط جوی منجر به تشخیص خلبان در کاهش وزن هواپیما برای فرود آمدن موفق شد.

محدودیت وزن در هواپیمای مسافری چیست؟

وی درباره موضوع «محدودیت وزن» در پروازهای با نوع ای. تی. آر، گفت: وزن مسافرگیری یک بار توسط بازرگانی شرکت‌ها و هنگام فروش بلیت مشخص می‌شود، یک بار هم توسط خلبان و با توجه به شرایط جوی و دمایی مقصد پروازی. خلبان یک ساعت قبل از پرواز، وزن را به واحد پذیرش مسافر اعلام می‌کند و مسافرگیری انجام می‌شود اما تغییرات جوی در زمان برخاستن هواپیما در فرودگاه موجب تغییر نظر خلبان و کاهش ۲ مسافر می‌شود و در نهایت یک خانم و آقا با رضایت خود از این هواپیما پیاده می‌شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.