کد مطلب: ۲۴۲۴۱۲

محمد شریعتمداری خبر داد:

پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا به دولت

پیشنهاد افزایش تعرفه 700 قلم کالا به دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارائه دادیم و یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارائه دادیم و یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 96، درآمد فروش نفت 57 میلیارد دلار و میزان صادرات کالاهای غیرنفتی 47 میلیارد دلار و مجموع واردات کشور 54 میلیارد دلار بوده است، تراز تجاری کشور در این سال مثبت شد.

وی افزود: 82 درصد از مجموع 54 میلیارد دلار واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای است، از 18 درصد کالاهای وارداتی باقیمانده نزدیک به 90 درصد کنجله، سویا، روغن خام با شکر است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه 700 قلم کالا را به دولت ارائه دادیم و یک‌هزار و 300 میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی در بودجه 97 در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم نوسازی واحدهای صنعتی اضافه کرد: 5 هزار میلیارد تومان جهت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت 900 میلیارد تومان از 7 هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان‌های توسعه‌ای از محل فروش شرکت‌ها و املاکشان به آنها بازگردانده می‌شود تا به صورت ضمانت‌نامه برای فعالیت‌های صنعتی و معدنی در مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

شریعتمداری یادآور شد: قیمت ارز از ماه دهم سال 96 به 4 هزار و 100 رسید و روند صعودی آن تا 4 هزار و 500 تومان افزایش یافت، ارز حاصل از صادرات تا ماه دهم سال 96 همان 4 هزار و 200 تومان بود که حدود 2 ماه بعد از آن روند صعودی گرفت.

3 محل دریافت ارز

شریعتمداری در ادامه از تشکیل کمیته چندنفره دائمی برای حل مسائل پیش روی ارز خبر داد و افزود: صرافی‌های مجاز، صرافی‌های بانک‌ها و نظام بانکی 3 طریق دریافت ارز است.

وی تاکید کرد: اگر صادرات شکل بگیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و برای حل موضوع ارز در ابتدا صادرات غیرنفتی عمده که از طریق خصولتی‌ها انجام می‌شود را تحت کنترل درآوردیم.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد: برای حمایت از کالای ایرانی باید خرید و استفاده از کالای ایرانی در مجموعه دولت اجباری شود.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر سامان‌دهی «ته‌لنجی» بود نه برداشتن آن‌ گفت: راه‌حل حمایت از کالای ایرانی بستن مرزهای گمرکی و مرزهای جغرافیایی برای کالاهای خارجی است و برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای نیز باید گام های خوبی برداشته شود.

منبع: شاتا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.