کد مطلب: ۴۱۸۰۱۰

نظرسنجی کیتکو ۲۰ دسامبر:

پیش‌بینی افزایش قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو

پیش‌بینی افزایش قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده‌اند.

به‌عقیده بسیاری از تحلیلگران، انتظار می‌رود سال 2020 سالی مملو از عدم قطعیت و آشفتگی در جهان باشد. سوال اما این است که با پایان جنگ تجاری، برگزیت، تهدیدهای ناشی از رکود اقتصادی و بازده منفی اوراق قرضه، کدام سرمایه‌گذاری‌ها مناسب‌تر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 20 دسامبر منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، روند صعودی قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا با رشد 0.2 درصدی مواجه شد. درحالی‌که طی چند هفته گذشته با انتشار خبر نهایی شدن فاز اولیه توافق تجاری قیمت فلز زرد روند کاهشی به خود گرفته بود، استیضاح ترامپ و رویکرد سخت‌گیرانه نخست‌وزیر بریتانیا برای ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا موجب شد در روزهای پایانی هفته، قیمت هر اونس طلا به هزار و 478 دلار افزایش یابد.

در نظرسنجی اخیر کیتکو، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 53 درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و یک نفر معادل شش درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، هفت نفر معادل 41 درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 677 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 383 رای‌دهنده، معادل 57 درصد افزایش قیمت طلا و 156 نفر، معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 138 رای‌دهنده یا 20 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در نظرسنجی هفته گذشته، تنها اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت به آینده طلا خوشبین بودند.

جان ویر، تحلیلگر در موسسه والش‌ تردینگ معتقد است: احتمالا در روزهای پایانی سال، معامله‌گران در بازار سهامف اقدام به فروش سهام خود می‌کنند و این اتفاق می‌تواند تا حدی از قیمت طلا پشتیبانی کند؛ اما این میزان از رشد فلز زرد اندک خواهد بود.

به گفته ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، مهم‌ترین دلیل رشد بازار سرمایه در هفته اخیر، نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان چین و آمریکا بوده است که در نهایت موجب تقویت قیمت مس شد.

او در ادامه افزود: اما رشد قیمت مس متوقف شد و یوان چین در حال تضعیف است. اگر انتظارات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از این توافق محقق نشود، رابطه میان طلا و شاخص S&P 500 معکوس خواهد شد. این روند به نفع طلا است و احتمالا در هفته آینده قیمت هر اونس فلز زرد به محدوده هزار و 485 دلار خواهد رسید.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم رشد اندک قیمت طلا در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

او به کیتکونیوز گفته است: طلا برای افزایشِ بیشتر قیمت به یک کاتالیزور نیاز دارد. اوایل سال نو با ادامه سیاست‌های انبساطی احتمالا قیمت طلا افزایش خواهد یافت. اما واکنش چندانی به استیضاح ترامپ نشان نخواهد داد.

به‌گفته باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسس آرجی‌او، احتمالا در بازه زمانی اکنون تا پایان ژانویه بر مبنای روند فصلی و دلارِ ضعیف رشد خواهد کرد.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز هم که از خوش‌بین‌های این بازار است، معتقد است اگرچه تنش‌ها و عوامل ژئوپلیتیکی در حال حاضر اندکی کاهش یافته اما این روند به همین شکل ادامه نخواهد یافت.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد در گروه لاسال فیوچرز هم به کیتکونیوز گفته است: با توجه به اینکه میانگین قیمت 50 روزه معاملات آتی طلا هزار و 482 دلار و میانگ قیمت 20 روزه هزار و 473 دلار است، برای پنج روز متوالی قیمت فلز زرد در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.