کد مطلب: ۱۴۴۹۲۲

پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی

پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی

در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، کارشناسان وال‌استریت در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته‌ جاری خوش‌بین بودند در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای کوتاه‌مدت این فلز ارزشمند بدبین ماندند.

طلا تحت تاثیر اظهارات هفته گذشته جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، که بر افزایش تدریجی نرخ‌های بهره تاکید کرد و همچنین آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، در معاملات روز جمعه در قیمت بالاتری بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک آخرین بار ۱۰.۲۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۲۷.۵۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت که نخستین رشد هفتگی پس از پنج هفته کاهش متوالی بود.

در نظرسنجی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری، ۱۹ معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین میزان از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند. در این بین، سه نفر یا ۱۶ درصد درباره حرکت قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه‌گذاران خرد، ۸۰۸ نفر شرکت کردند که از میان آن ۳۹۴ نفر یا ۴۹ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرده‌اند. در حالی که ۲۹۶ نفر یا ۳۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده و ۱۱۸ نفر یا ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، کارشناسان وال‌ استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین و در مقابل، اکثر سرمایه‌گذاران خوشبین بودند که نظر درستی داشتند. از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۷ بار از ۲۶ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۵ درصد می‌رساند. در مقابل سرمایه‌گذاران ۱۵ بار از ۲۵ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان جهت پیش بینی آنها را به ۶۰ درصد می‌رساند.

به گفته باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت «آر جی او فیوچرز»، با در نظر گرفتن آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده و خرده‌فروشی به نظر می‌رسد طلا پتانسیل بیشتری برای افزایش قیمت دارد. برای چهارمین ماه متوالی است که آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده پایین‌تر از حد انتظارات بوده است. بازار این آمار را برای طلا مثبت ارزیابی می‌کند زیرا به نظر می‌رسد با پایین ماندن فشارهای تورمی و هزینه مصرفی احتمال افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی دشوار می‌شود.

با اظهاراتی که رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته در برابر نمایندگان مجلس آمریکا داشت، نگرانی‌های بازار نسبت به دورنمای افزایش نرخ‌های بهره اندکی تخفیف پیدا کرده است. نرخ‌های بهره بالاتر به طلا که سوددهی ندارد لطمه می‌زند و ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، به نظر می‌رسد که طلا تا حدودی کف قیمت پیدا کرده است. به همین دلیل انتظار می‌رود در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

اما رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک فرانسوی «سوسیته جنرال» انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری تغییر چندانی پیدا نکند زیرا فعالان بازار در انتظار شفافیت بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی درباره تصمیمشان برای سیاست‌ پولی آینده هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.