خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۵۸۰۴

خوش‌بینی وال‌استریتی‌ها و مین‌استریتی‌ها به روند صعودی طلا

‌پیش‌بینی آینده طلا در نظرسنجی کیتکو

‌پیش‌بینی آینده طلا در نظرسنجی کیتکو

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، روند صعودی قیمت طلا را در هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو هم در روزهای 28 و 29 ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند.

بازار طلا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین طی روزهای گذشته و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از اقتصاددانان نگران هستند که انتشار این ویروس و افزایش نااطمینانی‌ها منجر به کندتر شدن رشد اقتصادی شود و پیامدهای جهانی به‌دنبال داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد، هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان زود است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 24 ژانویه منتشر شده، با توجه به وضعیت موجود، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

به‌گفته کریستینا هوپر، استراتژیست ارشد در موسسه سرمایه‌گذاری اینوسکو، عمدتا قیمت جهانی طلا تحت تاثیر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و سایر خطرات غیرقابل پیش‌بینی روند افزایشی به خود می‌گیرد. ویروس کرونا هم در روزهای گذشته محرکی برای افزایش قیمت طلا بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که گذشت، قیمت طلا با رشد 0.89 درصدی مواجه شد و در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح دو هفته اخیر رسید.

در نظرسنجی اخیر، 18 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 59 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 12 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر، معادل 19 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت طلا نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 789 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 525 رای‌دهنده، معادل 67 درصد افزایش قیمت طلا و 145 نفر، معادل 18 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 119 رای‌دهنده یا 15 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

کیتکو

در نظرسنجی هفته گذشته نیز اکثریت سرمایه‌گذاران و تحلیلگران، نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند و پیش‎‌بینی آنها صحیح بود.

اگرچه در حال حاضر، مهم‌ترین عامل افزایش عدم اطمینان در بازار است اما تحلیلگران می‌گویند به‌نظر می‌رسد فهرست محرک‌های تاثیرگذار بر احساسات و هیجانات سرمایه‌گذاران پایانی ندارد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، در مصاحبه با کیتکونیوز گفته است که با توجه به هیجان بازار به آینده طلا خوش‌بین است.

او از دیگر عوامل چون استیضاح دونالد ترامپ، بازار سهام پرنوسان و سیاست‌های بانک‌های مرکزی به‌عنوان محرک‌های بازار طلا یاد کرده است.

در عین حال هفته آینده نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو برگزار می‌شود. به‌عقیده تحلیلگران علاوه بر عدم اطمینان موجود، انتظار می‌رود با پایان این نشست نرخ بهره باز هم بدون تغییر باقی بماند.

چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد اقتصادی، در این زمینه گفته است: فدرال‌رزرو باز هم منتظر خواهد ماند و این مساله می‌تواند افت دلار و برعکس رشد فلز زرد را به‌دنبال خواهد داشت.

به‌عقیده او ساختار مربوط به نرخ بهره در حال حاضر به‌خوبی از طلا حمایت می‌کند.

کریستوفر وکیو، استراتژیست تحلیلگر در موسسه آی‌جی گروپ نیز بر اساس بررسی بازدهی اوراق قرضه 10 ساله در آمریکا، حرکت بعدی در بازار طلا را پیش‌بینی کرده است.

او گفته است: بازدهی اوراق قرضه 10 ساله در ایالات متحده با 1.69 درصد، در پایین‌ترین سطح خود از ماه اکتبر (سه ماه گذشته) قرار دارد. درحالی‌که انتظار می‌رود، فدرال‌رزرو باز هم نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، بنابراین سود اوراق قرضه افزایش نخواهد یافت.

او در ادامه افزوده است: با توجه به افزایش فشارهای تورمی و بازدهی پایین اوراق قرضه، جذابیت بازار طلا باز هم افزایش خواهد یافت.

با این حال در میان تحلیلگران و سرمایه‌گذاران برخی نسبت به آینده کوتاه‌مدت این بازار بدبین هستند.

مارک لیبویت، سردبیر خبرنامه VR Metals اگرچه به آینده بلندمدت طلا خوش‌بین است اما از جمله شرکت‌کنندگان نظرسنجی کیتکو است که روند نزولی را برای فلز زرد در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا تا یک میلیون خواهد رفت به دلیل اینکه دودوتامیشه هرچی شمابگید

    • حسنقلی خان

      بخاطراینکه شما طلا گرفتی میخواهی فقط تو سودکرده باشی وقتی خریداری نیست بشه دومیلیون اگرارزون بشه خوشحال بش

  • ناشناس

    در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری طلاست مردم باید پولشون رو از بانک بکشن بیرون و تبدیل به طلا کنند افزایش قیمت طلا ۱۰۰٪ است شک نکنید خبر های داغی در راه است که تاًثیر مستقیم روی این فلز گرانبها خواهد گذاشت.

    • ناشناس

      از روی چی این حرف رو میزنید

    • سمیرا

      خداکنه

  • سمیرا

    میشه بگین طلا کی میره بالاتر آخه من 50 میلیون طلا گرمی 730 خریدم همش دارم حرص میخورم