کد مطلب: ۴۹۹۸۰۵

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ آذر ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 27 آذر 99

روز چهارشنبه، دلار ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از مرز ۲۶هزار تومانی به بهای ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه، دلار ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از مرز ۲۶هزار تومانی به بهای ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: کاهشی‌ها اعتقاد دارند بیشتر شرکت‌ها در نیمه اول سال ارز مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند. در کنار این، کاهشی‌های بازار باور دارند، زمستان، وقت کاهش بیشتر قیمت دلار خواهد بود و خصوصا آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا و فروش‌های انتهای سال شرکت‌های پتروشیمی امیدوار هستند.

در مقابل، بازیگران افزایشی اعتقاد دارند بازار ارز کف قیمت خود در سال ۹۹ را به ثبت رسانده است و حداقل خبری از افت بیشتر قیمت‌ها به زیر محدوده ۲۴ هزار تومانی نخواهد بود. آنها اعتقاد دارند، بازار در ادامه سال به مرور راه افزایشی را ادامه خواهد داد و در صورتی که خبر سیاسی خاصی مخابره شود که سمت و سوی انتظارات را منفی کند، از نگاه آنها، حتی می‌توان انتظار داشت شدت افزایش قیمت بیشتر شود.

با وجود دیدگاه‌های افزایشی و کاهشی، در شرایط کنونی، بازار بیشتر در یک دامنه مشخص حرکت کرده است و خبری از نوسانات افزایشی یا کاهشی خاصی نبوده است. قیمت دلار در روزهای اخیر توان نفوذ به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را نداشته است و هر زمان به آن نزدیک شده با افزایش خریداران مواجه شده است. به باور تحلیلگران فنی، اگر قیمت دلار نقطه یاد شده را از دست بدهد، احتمال نزول قیمت‌ها تا ابتدای کانال ۲۵ هزار تومانی وجود خواهد داشت. در مقابل، بازیگران افزایشی نتوانستند قیمت دلار را با افزایش زیادی مواجه کنند و در بیشترین حالت، ارزش دلار در هفته‌های اخیر تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته است. حتی در روزهای اخیر بازار برای عبور از محدوده ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان هم مشکلات خاص خود را داشته است.

در این شرایط می‌توان گفت تمام جوسازی‌های روانی و اخبار سیاسی، نتوانسته‌اند بالای ۵۰۰ تومان به بازار نوسان وارد کنند. وقتی شدت نوسانات در بازار ارز کم می‌شود، عده‌ای از تحلیلگران، چنین تفسیری به عمل می‌آورند که حجم معاملات در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است.

وضعیت میدانی بازار هم دیدگاه این گروه را تایید می‌کند، چرا که افراد زیادی در خیابان فردوسی حضور ندارند و عمده فعالان، دلالان و نوسان‌گیران فردایی هستند که امید به نوسانات اندک بازار دوخته‌اند. معامله‌گران بزرگ هم در روزهای اخیر ترجیح می‌دهند معامله درازمدتی نداشته باشند و بیشتر خرید و فروش‌های خود را بر اساس آینده کوتاه‌مدت تنظیم می‌کنند. آنها سعی می‌کنند سودهای کوچکی را از نوسانات کم‌دامنه کسب کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به امید خدا ریزشی میشه و پولا وارد بورس میشه نه پیریم و نه موردیم

  • ناشناس

    دلار جای حرکت به جلو ندارد فقط پایین

  • ناشناس

    چون دولت روبه توافق و ارامش بازار هست و بورس رو به رشد میشه و طلا و دلار باید ریزشی بشه بخاطر سلامت کشور