کد مطلب: ۳۶۵۹۷۴

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عید فطر و برگزاری عید بزرگ مسلمانان جهان پیش بینی کرد که بهای جهانی طلا در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با نوساناتی همراه خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد کشتی آرای ضمن تحلیل بازار طلا و قیمت جهانی آن گفت: بیشترین تقاضای طلا در بازارهای جهانی در اعیاد و مناسبتهای خاص روی می دهد و در مناسبت در پیش روی یعنی عید فطر که یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین دنیا است و جمعیت یک پنجم دنیا را شامل می شود، تقاضای بالایی را تا قبل از پایان ماه مبارک پیش بینی می شود.
وی با اشاره به در پیش بودن شروع تابستان و فصل رونق بازار افزود: همه ساله تقاضا در بازار طلا همزمان با تابستان و تعطیلات تابستانی ایجاد خواهد شد، و به نظر می رسد که بازار داخل همپای قیمت جهانی در نوسان می باشد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: اما قیمت سکه نوساناتی خارج از عرف قیمت جهانی طلا دارد که این موارد فصلی و مقطعی است و معمولاً در مواقعی این اتفاقات می افتد که آنها هم طبیعی است و غیر معمول نیست.
کشتی آرای ادامه داد: معمولاً تا نیمه اول ماه مبارک رمضان با توجه به کاهش تقاضا برای خرید سکه یک مقداری آن تفاوت قیمتی که روی سکه ایجاد شده کاهش می یابد.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان اینکه وضعیت سیاسی دنیا به سوی آرامش پیش می رود در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: در این مقطع و پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و ایجاد شوک در بازارهای مالی که موجب افزایش شدید قیمتها شد، به مرور تعادل در سیاستهای جهانی اتفاق افتاد و این امر باعث شد تا تنشهای سیاسی و اقتصادی کاهش پیدا کند.
به نوشته طلا،کشتی آرای با توجه به آرامش نسبی موجود در بازارهای جهانی برآورد کرد که بازارهای جهانی طلا نیز تا نیمه ماه مبارک رمضان با ثبات نسبی همراه بود و در نوسانات محدود و معمول مبادله شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.