کد مطلب: ۵۹۵۶۷۰

هیجانات افزایشی در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ آبان

هیجانات افزایشی در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ آبان

برخلاف عقب‌نشینی قیمت اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخل افزایشی شد و قیمت سکه تمام بهار آزادی که طی معاملات دیروز به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود دیروز ۱۲ میلیونی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سکه در معاملات روز سه‌شنبه با توجه به تغییرات پرنوسان نرخ دلار در بازار آزاد و همچنین روند صعودی قابل‌توجه اونس طلا در معاملات بازار جهانی، مسیر افزایشی را در پیش گرفت و احتمال ثبات و ماندن در بالای سطح ۱۲میلیون تومانی را افزایش داد؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته به ارزش ۱۲میلیون و ۲۲۵‌هزار تومان مورد داد و ستد معامله‌گران این بازار قرار گرفت.

تحلیلگران فنی بر این باورند که این فلز گرانبهای داخلی با فاصله گرفتن از مرز حساس خود می‌تواند به هیجانات افزایشی بازار برای سرمایه‌گذاری بیفزاید. در مقابل، عده‌ای بر این باورند که درصورت ایجاد توافقات برجامی و افت نرخ دلار، قیمت سکه می‌تواند به سطوح پایین سرازیر شود، اما روند صعودی طلای جهانی ترمزی برای کاهش و محرکی برای رشد قیمت سکه است.

عقب گرد طلا از سقف دو ماهه

طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در حالی که تا بالاترین قیمت طی دوماه گذشته (۱۸۳۱دلار) صعود کرده بود از این سقف عقب‌نشینی کرد. ترکیبی از کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین ادامه‌یافتن سیاست‌های سازگار بانک‌های مرکزی عواملی بودند که توانستند باعث رشد قیمت طلا طی روز‌های اخیر شوند و آن را به بالای مرز ۱۸۲۰دلار در هر اونس برسانند. این موضوع به همراه افزایش بیشتر نرخ تورم باعث شد تا سرمایه‌گذاران بار دیگر به سمت این فلز گرانبها بازگردند و خریداران بیشتری وارد این بازار شوند. به گفته کارشناسان، طلا با مقاومت شدیدی در حدود ۱۸۳۵دلار روبه‌روست و روند حرکت قیمت این فلز ارزشمند در معاملات روزهای آینده به گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا بستگی دارد که روز چهارشنبه منتشر می‌شود. به این ترتیب، طلای جهانی (در ساعت ۱۹:۳۰) روز گذشته به ۱۸۲۵دلار رسید.(دنیای اقتصاد)

براساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید و حدود چهار دلار کمتر از ابتدای معاملات دیروز بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۱ دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۲۸ دلار بسته شده بود.

افت ارزش دلار و بازده پایینتر اوراق خزانه ۱۰ ساله باعث شد طلا همچنان جذابیت خود را در معاملات روز جاری حفظ کند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" گفت: طلا با مقاومت شدید در حدود ۱۸۳۵ دلار روبروست و روند حرکت قیمت این فلز ارزشمند در معاملات روزهای آینده به گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا بستگی دارد که روز چهارشنبه منتشر می شود.

این گزارش به همراه شاخص قیمت تولیدکننده که روز سه شنبه منتشر خواهد شد، می تواند موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخهای بهره را به بوته آزمون بگذارد. چندین مقام بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش مستمر قیمتها ابراز نگرانی کرده اند اما ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا و چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کردند که افزایش نرخهای بهره هنوز مطرح نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد

    سلام
    یعنی دیگه زیر 12 نمیاد

    • ناشناس

      زیر ۲۵ هم دیگه نمیاد ۱۲ که دیگه خنده داره

  • mehran

    سلام.باتوجه به سه برابرشدن مجددقیمت اقلام مصرفی ومعیشتی یکسال اخیرکه علت آنرا بالارفتن دولار وطلا میدانستن درحالیکه طلا ضمن اینکه رشدقیمت نداشت کاهش بیش ازحدنیزگرفت حال سه برابرشدن قیمت طلاحق قانونی اش میباشد

  • قاسمی

    کجای رییس جمهورخابی یابیدارکارگرم باحقوق ۴ ملیون تخم مرغ هم نمی تونم بخورم چطوردخترم رابیرون کنم باکدام پول چکار کردی امیدوارم هرچه زودترازخواب بیداربشی نه میخام یارانه زایاد بشه ونه این وضعیت تورم رامیخام

  • ناشناس

    خسته نباشید .

  • ناشناس

    نگران نباشید دلار تا ۱۵ هزارتومن یک ماه دیگه کاهش پیدا میکنه
    برجام احیا میشه راه دومی وجود نداره
    چون راه دوم جنگ است وامکانپذیر نیست