کد مطلب: ۵۵۳۰۱۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

انس جهانی در بازار دوشنبه حدود ۱۸ دلار کاهش داشت و دبیر اتحادیه طلا اعتقاد دارد اگر روند ثبات و کاهش نرخ ارز ادامه داشته باشد، همین روند موجود در بازار طلا ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار دیروز ۲۴ خرداد انس جهانی طلا حدود ۱۸ دلار کاهش داشت و به قیمت ۱۸۶۰ دلار رسید. در کنار کاهش انس جهانی، نرخ ارز در بازار امروز کاهشی بود و همین عوامل باعث افت قیمت‌ها در بازار طلا شد.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش ۱۸ دلاری انس جهانی طلا اشاره کرد و توضیح داد: کاهش انس جهانی در بازار امروز و کاهش نرخ ارز در کنار عدم تقاضا در بازار داخلی، عواملی بودند که باعث کاهش قیمت‌ طلا شدند.

درباره شرایط چند روز آینده بازار طلا دبیر اتحادیه طلا اعتقاد دارد که با توجه به کاهش ۱۸ دلاری انس جهانی طلا نسبت به روز شنبه، احتمال دارد در چند روز آینده اگر انس جهانی تغییرات زیادی را ثبت نکند، همین روند قیمتی در بازار ادامه داشته باشد.

دنیای اقتصاد نوشت:

تشدید افت اونس طلا

بهای اونس طلا در معاملات روز دوشنبه تحت‌تاثیر رشد شاخص دلار، در روند نزولی خود شدت گرفت و افت بیش از یک درصدی را در قیمت خود تجربه کرد. آمارهای اقتصادی منتشر شده دولت آمریکا نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه گذشته رشد قوی داشته که حاکی از کاهش نرخ بیکاری بود. با این حال بانک مرکزی آمریکا از باقی ماندن تورم موقتی و همچنین تدابیر محرک مالی و سیاست‌های پولی خبر داد که با توجه به تمامی این مواضع نرخ اونس طلا (در ساعت ۲۰ روز گذشته) به ۱۸۶۳ دلار تنزل یافت.

از نگاه تحلیلگران فنی بازار طلای جهانی الگوهایی برای افت بیشتر قیمت‌ها را به خود دیده و انتظار می‌رود در روزهای آتی کاهش بیشتر نرخ را شاهد باشیم. همچنین با وجود تمایلات به بهبود شرایط اقتصادی این کشور در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق مجدد بازار طلا خواهیم بود.

موج‌سواری قیمت سکه

اتفاقات پیرامون تغییرات محدود قیمتی دلار داخلی و نوسان منفی اونس طلا در بازار جهانی انگیزه‌ها را برای افزایشی شدن بهای سکه کاهش داده است. با توجه به این موضوع و چشم انتظاری بازار طلا و سکه به وضعیت بنیادی تقاضا و ثابت ماندن معامله‌گران این کالای گرانبهای داخلی برای انجام داد و ستدهای خود، بهای سکه به دام دامنه محدود قیمتی افتاده، به طوری که توان رشد به بالای ۱۱ میلیون تومان و همچنین نشست به زیر قیمت‌های فعلی را از خود سلب کرده و صرفا با امواج معامله‌گران تغییرات محدودی را به خود می‌بیند.

در مجموع رفتار این بازار کمی شک‌برانگیز است به طوری که ارزش روز گذشته هر سکه بهار آزادی حول ۱۰ میلیون ۶۱۰ و هزار تومان متغیر بود. به باور کارشناسان اگر دلار در بالای مرز ۲۴ هزار تومان حرکت کند، سمت و سوی این فلز تغییر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.